Lite oro eller mycke...

Skulle kanske uppdatera lite....Det har kommit en liten gul tös in i mitt liv,en liten Signe,en liten boxerfröken,en liten syster till min älskade ,älskade Oskar.
Jag är mammavalpledig......härligt ord va ....om ni är hundägare!!!
Just Oskar är jag så orolig för...Han har ju haft diffusa problem med halsen,fast i djurvärlen kan det ju vara tecken på magproblem.....jag tänkte så här att NU måste jag få reda på VAD tusan det är som gör att han får ont i halsen ca en gång i månaden och beställde tid hos våran veterinär.
Vi tog alla möjliga prover på Oskar under lugnande former(lite droger) och han var väldigt trött och lite medtagen länge efteråt.Kände mig ganska lugn trots allt,men när veterinären ringde om svaren på proverna så föll stora delar av min värld ihop........Oskar hade förhöjda värden av bukspottsprovet.........men vet . sa att det "nog" inte var nån fara när han ringde upp mig,han babblade på om massa saker och det enda JAG tänkte på var..."Hur ska vi göra????...Jag varken hörde eller fattade nåt alls tror jag,för min hjärna sa hela tiden :.."inte bra,inte bra,inte bra...."Jävlar!!!!!
När jag sansat mig så ringde jag till veteinären igen och bad om ett samtal om detta,men tror ni dom ringde tillbaks? Nix och detta var i fredags så hela helgen gick jag omkring och var delvis förbannad över deras nonchalans och jäkligt orolig,men jag kan ju skärpa mix maximalt så tror INGEN märkte detta.
Idag ringde jag igen och då talade jag om att jag både var lessen och förbannad över att dom varit så nonchalanta( vikken stavning då?),så då lovades det att chefsvet skulle ringa upp i kväll och det skedde faktiskt...Hon var väldigt tydlig och BRA,vi pratade länge om det här och kom fram till att jag och Oskar ska komma in i morgon och ta nya prover som kommer att skickas till Tyskland för annalys och ifrån svaret får vi agera sen.....Så skönt att hon lyssnade på mig!!!
GODE;GODE GUD om DU FINNS...Låt Oskar vara frisk och leva med mig och sin familj tills han blir så gammal att han inte har roligt längre ....JAG älskar den hunden så jävla mycket,han är ett under av snällhet och så snygg som en boxer kan bli.Min älskade Oskar det här fixar vi du och jag!"!!!  


Kommentarer
Postat av: Therese

ÅÅÅÅ kära hjärtanandes va det skär i hjärtat när jag läser va du gått igenom!!Lilla vännen !! nu kommer jag ju få kramp i både fingrar och tår för att håll dem så att allt går väl med lill Mr O.

Du får jättegärna ringa om du känner att du behöver älta, välta, stöta och blöta eller bara tjöööta

Massor av kramar till er ALLA!/Therese & Stina

2010-03-24 @ 12:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0