Man ska ha guldtänder.

En liten bit av 80-talet dog igår när Patrick Swayse Inte längre orkade kämpa mot den där jävla sjukdomen cancer,men han var tapper och gav inte upp så lätt.Sov gott du som fick mig att gråta ,fick mig att om och om igen titta på Dirty dancing och gråta,gråta och åter gråta.Tack!

Mina små fina barnbarn har sovit hos mormor i natt med oskars vakande ögon vilande över sig han är ju för go med dom han lämnade INTE sin post ett enda ögonblick efter att dom lagts i sängen,blev de för varmt så låg han bredvid på golvet fast att jag ville ha med han ut för kissning innan jag la mig.Nej inte kunde han det lämna dom då utan uppsikt så den gode Oskar hade nog största festblåsan i morse för snabbt som ögat for han upp när jag gick upp,han som annars får dras ut den morgontrötte killen.
Meja fick ett brutalt uppvaknande i morse när klockradion drog på för fullt kl 4.30 hon ramlade ur sängen med ett brak som fick även mig att fara upp,stackars lilla tösen! När Tira sen satt och kissade kom nästa avslöjande "mommo dy narkade så ,jag fick hålla för öjonen" Hmmm!

Tira fick syn på nåt riktigt FINT igår ......Mormors guldtänder!!!!!! Jag fick visa dom om och om igen för dom var rktigt fina i hennes ögon och senare så sa hon helt appropå att "Jag vill ha guldtänder mommo,som du!" FINT SKA DE VA!!!!

Har länge sett en liten skylt nere på industriområdet när jag kört från Stegerud på tisdagarna och "tänkt" gå in varje vecka ....Nu gjorde jag det!    LEKSAKER........SÅ FINA LEKSAKER där fanns ,blev helt såld på deras puzzel som fanns i massa roliga varianter ,det fanns underbara maskeradkläder,riktigt BRA spel,+ en hel del mera bra prylar och bäst av allt var att det mesta var gjort av återvunnet material och miljövänligt material så riktigt bra affär var det jag hittade där ,ska dit en sväng när jag kör hem dom små töserna idag för inköp av mera puzzel och till jul så blir det återbesök igen för en vettig bra miljövänlig butik skall gynnas.

Nu vill töserna ut,så vi gör väl det ,går ut till en fantastiskt vacker höstdag....JAG ÄLSKAR friskheten i luften och hela goa hösten....enda nackdelen är att vintern kommer efter den!

Kommentarer
Postat av: ullisar

varvarvar? leksakerna alltså?

2009-09-22 @ 00:46:29
URL: http://ullrika.se
Postat av: pamela

Ullisar: Fharmanns fror jag det heter och det ligger ganska mittemot papperscentralen i besongroshuset ja inte självaste lekaffären utan papperscentralen....mittemot ligger den ..Inga lyxskyltar ,bara handskrivna små saker...man får ringa på klockan för dom är oftast på lagret men dom kommer på studs......riktigt kul liten nyttolekafär ...lyckis till.

2009-09-22 @ 06:20:32
Postat av: ullisar

lite luddig beskrivning men jag tror jag förstod ;)

tack! julen är räddad!

2009-10-07 @ 21:32:40
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0