Nattfrosten är här.....

Nu är den underbara sommaren deffenitivt över för denna gång och med ett jättevemod ser jag hur mina blommor och växter sakta lägger sig till vila en del för att aldrig mera vakna.Det är lite sorgligt fast att jag vet att så där fungerar det ju.
På bilden är mina enorma solrosor och som synes så ser Oskar inte så stor ut DÄR .
tänkte väl att solrosorna får stå där i vinter och göra småfåglarnas magar glada.........
Ledig i dag och vaknade upp till en gnistrande ,strålande vacker dag.Frost runt hela boet och på Oskar förstod jag av hans höga nosföring att nu snackar vi doft i marknivå,han var så söt och så uppstramad när han med taktfasta rörelser med nosen i vädret scannade av hela sitt revir majestätisk trav.

Igårkväll la jag ett blodspår och strax ska vi ut och gå det får se om han fixar det för det är det längsta jag lagt för honom.Tänkte anmäla honom till ett anlagsprov i viltspår när han orkar gå sina 600 meter utan att bli för trött,för han är ju å ivrig så han glömmer ibland av att spara på krutet och bränner av som en skållad råtta därute i spåret.Men det är ungdomligt oförstånd tror jag.

Jag  har inte varit  så glad som ja brukar vara på ett långt tag nu...Känner så mycket sorg,ilska otillräcklighet när människor runt mig bli sjuka och jag känner så mycket för dessa medmänniskor och vänner ,det gör mig ont att inse och förstå vad dom tvingas gå igenom just nu.

Jag har er i tankarna ofta,ofta och kramar om er i tysthet,jag finns här om ni behöver mig, säg bara till så finns jag hos er och hjälper så mycket jag bara  kan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0