Utan glasögon blir det suddigt.

Ny vecka ,Måndagen avklarad med glans.Måndag och torsdag har jag sällskap på jobbet av en söt liten tös som är väldigt duktig och trevlig,Jessica det är så skönt att vara två på dom där sabla hemstädningarna som Gittan tycker jag ska ha och mer och mer blir det .Jag önskade mig en arbetskamrat av gittan så skulle jag även ta dom nya som tillkommit  av uppdragen "hemstäd" jag fick min önskan hörd och det funkar skitbra,tiden går fort och vi har kul på jobbet vilket inte direkt är skadligt.
Fast imorgon så är jag ensam hela dagen lång och har tre ställen att beta av men sen är jag ju ledig dan efter så även den dagen rullar på hyfsat fort.I morgon tänkte jag bli en bättre människa när det gäller att hålla fast vid träningsdagarna ....Behöver få rutin igen på det och så blir det nog för nu har Birgittas hund löpt färdigt och hösten är kommen så vi startar vinterträningen i morgon igen.
Oskar får sin älskade Elsa på nattvisit imorgon ,han är så lyckligt glad när hon kommer och så gentlemannagullig när hon är här men de är inte så svårt att förstå då det är en högst älskvärd liten boxerdam med världens finaste ögon...klart han är kär!!!!!

Så är ju den årstid som jag älskar mest av alla här och jag verkligen njuter av den kyligare luften  som gör att jag inte blir så förb....t svettig jämt....ÖVERALLT där jag jobbar så är det så VARMT så det blir outhärdligt ibland...många pausar blir det...Fast det klart jag är nog lika varm på vintern...Man skulle jobba UTE ALLTID som jag gjorde innan i mitt liv.

Var och avlade visit hos min bror i Lördags ....riktigt kul att sitta och snacka över "kokkaffet".Jag la ett spår åt Oskar som han gick strålande bra ALLA pinnar hem....Men inga glasögon med ur skogen  så det har varit lite svårt med att kunna läsa tills jag hitta mina reservögon i skåpet.

Igår var Julia och Simon här med fika till kaffet....dom är så söta ihop och det lyser om julia hon ser så glad ut så jag är säker på att hon är ordentligt förälskad i pojken som hittade hennes hjärta.
Samma glädje ser jag i dom andra döttrarnas ögon när dom tittar på sina hjärtevänner .DET värmer mitt modershjärta så mycket att dom ser ut att må väl och trivs med sina pojkar.

Man kan aldrig nog visa sin kärlek till dom som betyder mest i världen....gör det...en dag kan det vara försent...JAG TROR att med kärlek och envishet så kan man övervinna det mesta,ja så tror jag......

Kommentarer
Postat av: ullisar

jisses nu får inte dina barn läsa det men jag sitter här mitt i natten och bölar för jag är dels glad för deras skull och dels för din och dels för min och så en massa hormoner på det. fan.



pussa jycken! det kan bejbsen Dahlin få läsa iaf!

2009-09-22 @ 00:45:07
URL: http://ullrika.se
Postat av: maddah

Tack älskade mamsen=)

2009-09-22 @ 09:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0