Rättvisa ,att ens ordet finns.

Så var denna veckan gjord och för alltid borta,nya dagar tar vid där dom gamla slutat i ett aldrig sinande ström.

Veckan som gick fyllde jag med bla MYCKET umgänge med  Oskar och Håkan som helt rättvist har semster i tre veckor.Men är det verkligen semester???????? Han får åka ner till jobbet VARJE dag för att bla redovisa kassan och bensinen för hans chef INTE ger honom någon vikarie under tiden håkan har semester,INTE ger honom dom extratimmar det skulle ta att lära någon annan det jobbet........HELT JÄVLA SJUKT och Håkan är alldeles FÖR snäll.

RÄTTVISA!!!!!!!!
Vad ÄR rättvisa????
DEN finns INTE i denna världen ivarjefall!!!
 Nu kanske det låter som om jag är bitter,sur eller arg. Men jag funderar och funderar på hur det skulle vara OM det fanns rättvisa .
Det går omkring ett otal riktigt ELAKA människor som har mist sin rätt att vara människa,som har sexuellt utnyttjat barn,som har mördat oskyldiga människor,som har våldtagit kvinnor och som har slagit halft och helt ihjäl människor.Ska dom gå fria från sjukom och dö av åldersskäl medan människor som är goa,som är riktiga människor ,som har skött sin kropp och själ hela sitt liv,som är unga ,som är älskade som är mammor som är pappor till små barn och till stora barn ....ska dom då behöva få den jävligaste lömskaste sjukdomen av alla.

Till Camilla vill jag säga, fast helst vill jag bara hålla om dig och göra det tills du är frisk igen för det blir du med den livsgnista och inställnngen som du har .
DET FINNS INGEN RÄTTVISA I att DU skulle få cancer i båda dina lungor i din arm och i din rygg.Du har aldrigt rökt ,du har en god mycket god fysik,du har dina små fina ungar,din goa Lennart alla dina människor som älskar dig omkring dig. DU FIXAR DET HÄR TJEJEN för att du har ett mod och en vilja som få människor har.Jag finns med dig i tanken varje dag.

För OM det Fanns RÄTTVISA så hade detta aldrig behövts skrivas...........   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0