Ur djupet!!!!

Det är söndagskväll och Håkan han som gjort MITT liv så rikt efter så många jobbiga år.har slumrat till i soffan fast han tror nog att han tittar på fotboll....... 
Det är tyst ,lugnt och väldigt trevligt och gemytligt att få vara helt ensam med sina tankar ibland.
Sitter lite vid datorn,tar en cigg ute på trappan,tänker djupa tankar,försöker ta in allt utifrån allt som susar genom hjärnan ...Tankar...Fan vad mycket tankar det finns i den där russinhjärnan ändå!
Ringde min lilla julia för att försöka lyssna mig till på hennes röst OM hon var mycket  eller riktigt mycket lessen för att kattpälsen flyttat.
Det finns stunder i livet som gått som jag VÄLDIGT ,väldigt gärna velat uppleva igen,men som jag är så förbannat glad över att få ha upplevt OCH så finns det stunder,dagar, år som jag inte vill att nån ska behöva uppleva.........Och dom kommer jag inte att nämna ens .
En av dom stunder som ALDRIG lämnat mitt medvetande,eller egentligen tre stunder var när jag fick mina barn på armen FÖRSTA och STÖRSTA gångerna.Sofie föddes en höstdag 1978,hon var mitt första barn,jag var 24 år nyss fyllda.Det var en jobbig förlossning,fan hon satt ju inte utanpå precis!!!!
MEN jag kommer aldrig att glömma !!!!..........När syster kom in med henne,la henne på armen (bredvid stod nykokt kaffe och fina ,nåja men då var dom fina,Ost och skinkmackor)och jag kände värmen från detta lilla barn som naturligtvis var det allra vackraste jag sett.....Herregud......Känslorna bara vällde över mig in i mig genom min kropp ,tog helt över mig ,gjorde mig helt mjuk,helt sjuk ,for rakt genom mina blodådror upp i hjärnan ,in i hjärtat varje kroppsdel,varje medvetandedel,hela jaget blev totalt överfallet av den lilla varelsen som var mitt kött och blod....<Den som INGEN skulle få skada nånsin så länge jag fanns vid hennes sida,.....vilken känsla!!!!Bara tanken på att nåt ont skulle hända henne höll på att trasa sönder mig! Då ,precis DÅ vaknade TIGRINNAN i mig ...Jävlar OM nån skadar mitt barn.......

Madelene ,mitt andra barn som jag planerat(hahahah) in så perfekt till 1981-års allra första barn i Halland...gör om det......Kunde kanske inte trott att det skulle vara samma känslor som drog in över mig IGEN....Men det var det...Innnan hon föddes gick jag med en liten oro om att kan man älska ett barn till lika mycket....Vilken dum undran....VILKEN JÄVLA DUM UNDRAN.!!!!......SJÄLVKLART KAN man det!!! Och det upptäckte jag ju direkt när den lilla svarthåriga damen lades på min modersömma arm....VILKEN kick!!!! Precis likadana känslor for kors och tvärs blandat med tokiga hormonstormar runt om i min kropp och i mitt medvetande     Åh jag var lycklig,så lycklig över mina flickor.

Det gick nåra år och lilltösen Julia hade börjat gro som ett litet frö i mitt modersrum....Skulle JAG som inte ens trodde att jag tyckte om barn(naturligtvis innan jag fick nåt barn alls ,i dom flummiga ungdomsåren) få ännu ett barn?????
Ja helt klart så var det så.........Litet sladdbarn var på väg.....Detta lilla sladdbarn fick sin mamma att öka 32 kg i vikt!!!!!!!!
Julia hade lite speciella krav för att behaga komma ut.....Inte nån trång gång där inte,fattas bara!!...nä hon kom ut via akut snitt,det där var jobbigt....vi var ju riktigt illa ute både jag och julia ,men det är en annan historia.........Men på dag tre efter att hon kommit hit ut i stora världen så fick jag se ,röra sniffa,och överösa henne med MINA känslor fulla av kärlek,en uppdämd flod av kärlek rann över  mig då när vi träffades för första gången,vilken liten kämpe hon var,så sjuk som hon varit och hon kämpade sig till ett liv ihop med oss,hennes familj och hennes liv i många ,många år...........Alla känslor all kärlek till sitt barn ,alla dom välbekanta (vid detta laget)kärlekskänslorna ,all ömhet,all beskyddarinstinkt...ALLT var lika ,precis som första gången och kärleken bara växte och växte till alla barnen...Vad finurligt det är uträknat vilken instinkt vi har innombords som vaknar när den ska vakna  och exakt när den ska vakna också....Fantastiskt..............
Den här tigrinnan kommer aldrig att tilllåta att nån enda kröker ett enda hårstrå på deras huvuden.................................
Ni Dahlinskor har BERIKAT mitt liv med kärlek ,hoppas ni får lika mycket kärlek som ni gett mig av nån i er närhet..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0