Om den lurviga vita hamstrens slut.......

Nu flickorna Dahlin blir det uppdaterng IGEN.........
Ni har ju varit gulligaste som nosat upp en NY fin dator åt morsan...TACK Puddingarna!!!!!
Jag får väl säga som juden att "Hur stog jag ut!!!!" .....Man vänjer sig vid allt ,sån är människans natur.
MEN nu är det så mycket kuligare att sitta vid den ALLT Precis ALLT går ju superfort...dessutom så är det LJUD igen...........................UNDEREBART.

Lördag morgon idag...Hade planer på att sova LÄNGE,men som vanligt så går det inte så bra...vaknar tidigare än fan.
Planer på spår med oskar och idag blir det appellspår ,för när vi gjorde det i onsdags var det riktigt urulset resultat,visserligen så stog Maria med lilla gula valpen Vissla bredvid och utgjorde värsta störningen .Men ändå var det inte godkänt,så nyttigt uppvaknande för matten .....här behövs mycket träning.

KINESER !!!! Är dom elakste människorna på vår jord????
Såg på tv igår hur dom mass-slaktar DELFINER som dom först fångat in och säljer till djurparker o.dy.(OCH DOM FÅR MILLIONBELOPP FÖR DOM) Dom som inte blir sålda får inte tillbaka sin frihet utan mördas i lönndom för att dom ,KINESERNA "tror" att dom fiskar ur havet på den fisk som människan vill fånga själv??????
Dom är inte bara elaka ,dom är jävligt dumma också....för inte beror utfiskandet av havet på delfiner eller andra djur.....DET ÄR JU MÄNNISKAN SOM FÖRSTÖR!!!!!!

Sen är ju jag GLAD för att inte ha behövt nyttja LIVBOJEN på nån färja eller fartyg.Viken överraskelse OM jag ramlat överbord och håller på att drunkna ,nån upptäcker det och slänger i en livboj för att bistå mig med hjälp....om jag klarar mig från att få den tunga prylen i huvudet  och svimma av av den anledningen så blir förvåningen och fasan än värre när livbojen visar sig skjunka ihop med mig kanske tillockmed hjälper mig skjunka än bättre........
Lita aldrig på nåt är nog ett bra råd,lita bara på dig själv.

Snart ,alldeles för snart är det jul igen och med den årets mest överskattade helg......STESS och åter stress en högtid då man borde eller det hade varit bra om man varit klonad.

Jag tänker inte stressa det lovar jag mig här och nu.....så får vi se hur det blir med det löftet.

Jag hade en äcklig dröm inatt.........
Den var så verklig så att jag kommer ihåg den helt,precis som om jag upplevt den på riktigt......
Nån hade ställt hit en bur med små möss och ett par hamstrar,en vit lurvig och en gul....Oskar upptäckte buren som inte hade nåt tak och stog i hallen...han närmade sig försiktigt och satte ner nosen i buren och innan jag reagerat så tog han den vita lurviga i munnen ...väldigt försiktigt mellan sian läppar....FÖR ATT SEN SVÄLJA DEN HEL OCH LEVANDE..........


  

Kommentarer
Postat av: ullisar

man vet ju inte hur kasst teknik man levde med tills den nya kommer in i huset!



ps. är rätt säker på att det var japaner som slaktade delfiner faktiskt? men jag kan ha fel...

2009-11-25 @ 13:15:01
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0