Kattskrälle

Nu har jag bara ett par små rutor kvar i landet som skall sås med brytsockerärtor,stångbönor,brytbönor,kines-sallad och blåklint sen HAR jag fått ner allt i jorden.Har sått ruccolasallad,kålrötter,rödbetor både långa och tjocka,dill,persilja,mangold,spenat,brudslöja,ringblommor,morötter sommar ,mixade morötter,röd och gul lök ,charlottenlök,potatis,jordgubbsplantor(som redan blommar)zennia och tagetes.Tänk vad mycket luk jag kommer att få,men det tycker jag är lite charmen med grönsakslandet.
På min lediga dag i morgon tänkte jag få fixat till trädgården så att det bara är till att vänta på vad som kommer upp och njuta av det.Alltså städa bort allt bröt från tomten som blir när allt skall göras på en och samma gång(jag ÄR ritkigt duktig på att röra till det).
Sen har jag vikt stor del av dagen till Oskars träning,tänkte köra lite hemma och ska träffa Birgitta och hennes hundar på klubben i morgon kväll för träning inför stundad söndagstävling.

Idag blev det lite tid över mellan jobben,så jag åkte och handlade frukost till mig och Lillpälsen och hennes ohängde katt.Men hon fanns inte i lägenheten när jag kom så jag och katten åt ihop sen tänkte jag mig lite gos med katten så jag la mig på sängen och tänkte mig en powernap och tog tag i katten(vill inte ALLA katter gosa?) .MEN icke sa nicke att han ville DET,han fällde blixtsnabbt ut ALLA sina klor och ålade sig som en smörklick på en het potatis ur mitt grepp ner på golvet gallopperade vildsint ut i hallen för att där ställa sig och spärra upp sina stora gröna ögon som om jag var helt "DUMIHUVET".Strax efter kom Lillpäls hem och DÅ var den lille djävulen SÅ inställsam så.
Tror inte kattaskrället gillar mig!
 


Kommentarer
Postat av: maddah

Jag var hemma...

2009-05-05 @ 22:50:20
Postat av: mamma

Maddahälsklingen:Visste inte det,du jobbar ju ALLTID.Kram nästa gång checkar jag med dig om du kanske är hemma.älsketoffskramar till min maddahunge

2009-05-06 @ 11:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0