mardrömmen.Den sanna.

Min dator håller nog på att dö.Den uppför sig helcrazy och är luddig  största allmänhet,men jag försöker med ett inlägg även om det förmodat tar halva dan att lägga in det.

furulundska huset har fått två nya innevånare......fru Höna har nedkommit eller nedäggat två små kycklingar.En var född i går morse när jag åkte till jobbet och en höll på att krypa ur skalet när jag kom hem.Den första en liten svart sak med mycket dun,den andra hade av vår herre inte fått så mycket dun....den såg mest ut som en nakenkyckling.
Osökt satt jag och fundererade på hur bra alla (nästan,hoppas jag)våra husdjur har det i vårt land ,tack vare våra djurskyddslagar idag.
Det var inte så hemskt länge sen det var betydlgt tuffare för dom "osjälsliga" djuren.
Jag VET att på hönserierna förr eller typ för så där tretti år sen .så fanns det personal som var anställda för att sortera flick och pojk-kycklingar (det behölls ju bara hönor för äggproduktionens skull).Det kan man förså ju ........MEN vad dom gjorde med tuppkycklingarna kan inte jag förså och troligen ingen idag heller som har det minsta samvete att stoltsera med.........DOM SLÄNGDES I EN KVARN OCH MALDES LEVANDE NER TILL FODER!
TYVÄRR är detta sant och må dom som gjorde det gå samma öde tillmötes.FY FAN!!!!!

En granne till oss hade en ko som kalvat och fått framfall(alltså hela livmodern hade hamnat utanför kossan)varpå grannen fjälade in livmodern med smutsiga händer och SYDDE!!!!!med en ståltråd utan bedövning ihop kossans vitala delar.Ohyggligt smärtsamt och säkert redan då (detta var när jag var typ 16 år)åtalbart djurplågeri,jag tror att den kossan dog av sviterna efter ingreppet.

Bandhundar fick ju tillsist rätt mot dumma idiotiska hussar och  mattar och okloka människor.TILLSIST blev det tack och lov förbjudet att ha hunden bunden permanent vid koja eller håliväggen.Hur kunde det få tillåtas så länge som det gjordes?????

Än idag finns det helt säkert ett dolt djurplågeri ,men skillnaden idag och igår är att människor i allmänhet är mer upplysta om vad som är RÄTT och FEL,vilket förhoppningsvis gör att det anmäls om det upptäcks.
DET ÄR ALLA MÄNNISKORS SKYLDIGHET ATT ANMÄLA DJURPLÅGERI!!!!!!!!KOM DET IHÅG!!!!!!

Hur många "pösagrisar" tror ni har opererades i våra lagårdar,utan bedövnig?  ETT OTAL,vill jag påstå.
Förklaring:Pösagris=en gris med tarmbrock,alltså tarmarna hmnar i en utbuktning vid navelen ungefär.

Sen det där med att folk som bor på landet lever kvar i den dumheten att när deras trogne gamle hund börjar närma sig sitt livs slut,så säger dom att "Det bästa sättet att avsluta hundens liv är att skjuta den "HUR JÄVLA DUM FÅR MAN BLI??????
Hur kan dom ens överväga den saken?Varför tror dom så?Är det snålhet?Ett gyttorp kostar inte som ett veterenär besök!!!!!!SANT.Men är deras hund inte värd ett bättre slut efter allt vad den givit dom?
Hur lätt är det inte att missa ,att skadskjuta?
Min morfar som jag älskade över allt annat hade när jag födes i familjen en boxertik som hette SARA och som var min allra bästa vän genom barndommen.När jag var 11 år så blev SARA jättesjuk,hon fick troligen en stroke,hon gick runt,runt runt och morfar som älskade henne högt och rent tog det svåra beslutet att hon skulle få slippa lidandet och få dö.Som han tyckte på ett säkert sätt,men som blev rena mardrömmen för oss alla(jag fick inte reda på detta innan jag var 25 år,men det var inte mindre mardrömsaktigt för det efter alla dom åren).
Morfar var jägare...en duktig sån ,men han ville ha den person som var och som ansågs som den bäste skytten i ÅSKLOSTER att få ge SARA sista vilan.Denne "säkre "skytt MISSADE........................HAN SKADSKÖT VÅRAN ÄLSKADE HUND:::::::::::::::::::::::::::Det slutade med att morfar fick slå ihjäl henne med yxan.Det gör så ont att tänka på att jag gråter varje gång jag kommer på att tänka på det.FY FAN VILKEN HEMSK DÖD!!!!
VAD NI ÄN GÖR .....Ge er hund eller annat djur EN VÄRDIG AVSLUTNING och en ABSOLUT Plågfri död.
ANLITA en duktig vetrinär,det är det sista du kan göra för din vän. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0