Utkast: Kortvecka är ...

Kortvecka är bra,eller inte?Konstig branch jobbas det i då det infaller röda dagar i veckan så ska man stressa halvt ihjäl sig för att trycka,knuffa och pressa in dom uppdrag som infaller på ledig dag i dom andra jobbdagarna .SKITSTRESSIGT!!!(och i många fall omöjligt)VARFÖR inte bara låta dom uppdrag som ligger på röd dag få vara ogorda en sån vecka?
Det är ju ingen som dör av det.
ivilket fall så har jag sagt ifrån att mina hemstädningar som infaller på röda dagar ,dom får FAKTISKT de som bor där själva ta hand om ...Dom är ju för fan också lediga då och dör säkert inte av att ta tag i sin egen dammsugare för en gångs skull.Inte det populäraste beslutet kanske ,MEN FÖR MIG DET ENDA VETTIGA!
Sovit som döda stenen och "fit for fight"inför dagen,även om det varit skönt att få semestra sig i dag,vilket inte kommer ske på hela sommaren.
Till helgen ska Meja och Tira bo över hos mormor och det är första gången för Tira,så utan tvekan kan det bli lesset i ögat hos henne när hon upptäcker att mamma är för långt borta ,men så långt bort är hon inte utan finns några mil ifrån ,i farmor och farfars stuga i dagsås,så om det blir för trist och helt hjälplöst ledsamt så får mamman väl komma hit.fast det rör sig ju om tre hela dagar och två nätter så det känns oundvikligt som om att vi får uppleva nån form av "drama" nästa veckoslut.
Morgonkaffet väntar på mig och med det dagens godaste måltid.....frukosten..
Appropå det ska det knåpas ihop n meny och köplista till Judasen på hennes begäran igen ,förrra är nog INTE genomförd till fullo men det tar sig med hennes matlagning och intag av nyttigare mat än Panpizza och färdigköpt annan skräp.ÄTA SMART är RIKTIGT SMART!!!
Vet ni hur MYCKET skit dom stoppar i alla färdig mat?Det kan ni ju fundera på under dagen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=U5i2GjV3c9Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan de vara så att sofie å rolle skall försöka med barn igen, men att de behöv 3 dagar....sofie säger att de brukar ta 5 minuter ;)

2009-05-18 @ 18:11:39
Postat av: pamela

Nisse:Jag vet att det är du som skojar......Nähä ?Tar det bara fem minuter,då borde dom väl hinna det under bollibompa.

2009-05-18 @ 18:46:54
Postat av: maddah

Skulle madde möjligen kunna få sig ett ex utav din matlista?=)

Kram

2009-05-18 @ 21:44:06
Postat av: ullisar

stuga i dagsås? sicket äventyr! för hela familjen liksom.



skojigt att få ta hand om barnbarn gissar jag! om än tufft med kycklingmammans oroliga förmaningar :) själv är jag naturligtvis inte alls sån. nädå. inte jag inte. nänä. ehum.



krams för gullig peppning hos mig också pamsan!

2009-05-19 @ 13:50:30
URL: http://ullrika.se
Postat av: maddah

Tack mestaste mamse för den fina matsedeln, nu får vi se om vi lyckas att laga till något.

Kram och puss min älskade mamma.



2009-05-19 @ 22:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0