Nåt är på gång....

Ibland händer det nåt som gör att allt, PRECIS allt kan ändras.Möjligheter som kan ses i första ögoblicket som svårigheter KAN bli en spännande utmaning OM man bara vågar CHANSA en bit mer än man vågat tidigare i sitt liv.
Nu snackar jag möjligheter,chansningar och utmaningar i arbetslivet.....Allt annat följer ju med automatik med som bekant.
Just nu i detta nuet ,så kan inte mera avlöjas än såhär.....

Regnet strilar i försommargrönskan och dofter av sommar för länge sen ploppar upp i mitt medvetna inre......jag sluter ögonen och vaggas sakta under körsbärsträdets stora krona i mormor och morfars slätter-trädgård.....Långt bort från all oro i världen...långt .långt bort....halvsover med medvetandet närvarande ändå ....och förstår att jag var mycket lyckligt lottat som hade mina morföräldrar ,som gett mig den rikedomen att kunna hämta kraft ännu 45 år efter Slätteråren......VILKEN GÅVA,som alldrig sinar ut!!!!

Just den gåvan skulle jag vilja att mina barn fått av någon(kanske mig ,kanske dig eller kanske av nån helt annan) och den vill JAG ge mina barnbarn.Tänk vad fint att få med sig en sån sak,kunna plocka fram den när man vill hämta kraft och styrka inför nåt som kan kännas motigt och helt omöjligt.JA,jag ska jobba på den gåvan från mormor.

Kommentarer
Postat av: maddah

Nu är jag nyfiken till döds du måste berätta=)

Älskar dig

2009-05-06 @ 23:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0