Kok-kaffe.

Hej igen,Tog en liten paus från bloggen ett par dagar.Under de dagarna kom mitt staket till grönsakslandet på plats,bla.
Var i Torsdags och visiterade Uffe ,min högst sällan sedda bror.
Han har drabbats av stora snålheten och Ann-louise fick eller får inte brygga kaffe på bryggaren ,utan där ska det börjas från början...Mala bönor.....koka kaffe och då helst på vedeldad spis för att dra så lite el som man möjligen kan.
det var spännande att se "alla" hans projekt såsom odlingarna ,vildsvinsstoppande åtgärder,dom nya lammen,byggen på lite olika ställen till olika ändamål och det helt nymålade röda huset med vita knutar.......DET BLEV SNYGGT BRODER om bara dom märkliga mönsterna blir borta,och det gör dom nog.

igår kom dom små barnbarnen till Furulund för att vara här till Söndag middag,då mamma Sofie tyckte sig kunna önska en lunch samtidigt som barnen hämtades.......Vi får se om mormor vill,orkar och har lust......
Den ljuvliga lilla Tira som vi alla var oroliga för att hon skulle längta efter mamman som aldrig hon varit borta från nästan,hon har bara varit som en snäll och helt bedårande gullig.INTE ETT ENDA KNYST AV MISSNÖJE,har kommit över hennes små läppar en endaste gång.Bägge flickorna somnade snällt igår kväll även om Meja var som en larvande larv innan hennes ben äntligen somnade också.Natte igenom har dom sovit och imorse var dom som små änglar och befan sig i sängen tills mormor behagade vakna helt och hållet.
Judas var också här en stund igårkväll ,och jag önskar av hela mitt hjärta judas att du kan köpa det där huset i Lindhult,jag vet hur du saknar just dom trakterna ,men blir lite orolig om du ska bo där själv.FÖR att JAG är ju MÖRKRÄDD och BRANDRÄDD.Hur ska jag kunna sova då?
Men jag hänger med på visningen om du verkligen vill det.Alltid.

Kommentarer
Postat av: ullisar

va skönt att det gått bra med mammasaknadet. kanske är mamman som saknar mest?

:)

2009-05-24 @ 00:06:32
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0