Växert.

ÄNTLIGEN!!!!!!
Nu sticker det upp lite av varje i mitt grön/blom-land.....Äntligen!  Varje morgon samtidigt som jag dricker mitt morgonkaffe går jag en trädgårdsrunda för att se vad som hänt sen föregående kväll(inte har det hänt så hemskt mycke under natten).små,små blad sticker försiktigt upp sina huvuden ur jorden,UNDERBART.
Nu har potatis,lök,ruccula,+ en massa annat som jag redan glömt vad det var jag satte(men som kommer klarna lte senare)kommit en bit på väg.
Idag var tanken att skola om småplantor (blommor)som stått  drivbänk och fått betydligt mera värma än resten av odlingen.Fast min stolthet JORDGUBBARNA,dom blommar under fiberduken och snart,snart finns första röda saftiga goa nyttiga bären i munnen på mig och mina gäster
Mejas eget lilla land är först i alla avseenden för att vi fixade det först.Och Meja och snigelsaxfrissade Tira ska ju snart tillbringa tre nätter här när mamma och pappa ska slå sig fria (om nu mamman kan hålla sig härifrån så länge,så om ska det nog donas och plockas det som går av små fina barnbarnshänder.
Fast det är lite konstigt ....inte ett endaste ogrässtrå har kommit upp och stört ordningen,konstigt...jag har ju rustat mig till tänderna för att bekämpa dom små odågorna.svarta tulpanerKommer nog få kärt besök av Judas,som först ska och ta prover för att utesluta diabetes.Hon har inte mått helt ok och symtomen påminner om diabetes sa dom på sjukvårdsupplysninen,men vi har inte den sjukdomen (inte typ 1 iallfall.Bara typ 2(åldersdiabetes finns)i släkten .Jag personligen tror att hon INTE äter tillräckligt bra mat för det aktiva och lätt stressade liv hon lever just nu.JUDAS DU MÅSTE ÄTA RIKTIGT NÄRINGSRIK MAT TRE GÅNGER OM DAN!(HAR JU GETT DIG VECKOMATSEDEL).IVILKET FALL SÅ SKA HON GÖRA EN ORDENTLIG HÄLSOUNDERSÖKNING,och då får man vara envis som satan ,för det gäller verkligen att kunna snacka sig till det.Svensk sjukvård är ibland otroligt segt och svårt att övertala.Byt V.Vall mot Neptunus Judas det rådet ger jag dig.
Lite tid till Herr O ligger också på agendan idag.
just nu snoozar han på soffan,han är otroligt morgontrött den grabben ,nästan som ungarna (läs maddah) förr eller nu också.
taklökarna Förresten har jag sovit skitgott inatt.Drömlöst och djupt i mitt svinkalla sovrum,skönt! och min egenskalade,nersågade och noga utvalda naturspalje till clematisen.vilken fantasi!Och nu uti klorofyllen.

Kommentarer
Postat av: ullisar

sicka alldeles fantastiskt vackra tulpaner pamela! är dom perenna eller såna där sönderförädlade som bara håller ett eller ett par år?



blir en smula avis på ditt fina land. men.. får va självskyld. här växer ogräset. så om du känner att du är sugen på lite bekämpning är du väldans välkommen liksom...



:)

2009-05-14 @ 23:54:36
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0