Mu.............

håkans sista semesterkväll grillades det för 14.de kvällen på Furulundgrillen,P valde grillmakrill med rödbetor och getost samt broccoli för hälsans skull och den goda smaken medan H valde flintan och potatisgratängen.Mätta alltför mätta så fick jag tjatat med H på cykeltur i kvällningen med Oskar.Vi tänkte oss en rundesa till Stefan och Laila ,Tobbe och Anki för att sen cykla runt Karlsberg och våra forntida boplatser.Jag cyklade först med Oskar,som alltid är väldigt focuserad på vad som finns framför oss och av den enkla anledningen visste eller förstod han inte att även Husse sadlat ut stålmustangen...............Vi trampade på eller försökte snarare dämpa farten i nerförsbacken när den gode H utan förvarning med hög klar röst säger MU?         Till kossorna på ängen bredvid........Två bokstäver orsakade följande oreda.
Oskar blev VÄLDIGT förvånad av det oanade och plötsliga muet bakom honom och slängde med farlig fart helt om med öron flaxande som propellrar i sommarnatten....tvärnitade....-VA?.....ÄR husse med här?.....Varpå P följde med med cykel och allt Vägen kom i ultrarapid farande rakt upp i näsan och en förskräckt hund drog runt cyklen ett par varv runt P. Pamelas Dödmansgrepp runt cykel och koppel gjorde det inte bättre,vi orsakade ett stort och dammigt väggrusmoln och skadan var skedd.............Håkan som först provade att skratta avbröt sig när han insåg att vi kunde ju faktiskt vara skadade.Jag är säker på att det såg roligt ut med vurpan och OM det varit håkan som vurpat så VET jag att jag fått ett hysteriskt skadeglädjeskrattanfall(kan inte hjälpa det)Men min H är inte så elak,men jag såg nog att han SÅG lite (o)road ut när han la armen på min axel medan jag satt och studerade mitt blodiga knä,mina ömma revben kändes ordentligt ,min onda högertumme som nog får gå till doktorn i morgon(kan inte greppa med den) .
SÄG ALDRIG MU OM DU HAR HUND OCH CYKLIST FRAMFÖR DIG!!!!!!!!!!!!! 

Kommentarer
Postat av: ullisar

2009-05-03 @ 17:53:04
URL: http://ullrika.se
Postat av: ullisar

Vi sitter i bilen på väg hem från jobb å skrattar glatt med din tumme. Sicket ett! Men, varför "mu"?

Tjo från mig å två pälsar!

2009-05-03 @ 17:57:16
URL: http://ullrika.se
Postat av: Julia

Hahhahahahaha, det är så otroigt rolig=)Jag kan se hela händelseföloppet framför mig... Ingen har någonsin påstått att Oskar är en smart hund... Mu?



Hoppas att tummen mår bra efter omständigheterna =) Tur att inte jag var med för jag hade skrattat ihjäl mig på plats, undrar vem jag har ärvt det ifrån...?



Kram!

2009-05-03 @ 23:15:58
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det är precis så där det skulle gå till om vi skulle ut och cykla. Vi skulle inte ens behöva ett "mu" för att fara åt pipsvängen. Hoppas att allt är bra med dig efter åkturen.

2009-05-04 @ 09:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0