Firmabil?

ÅH,så varm jag blir i hjärtat av detta återseende!Älskade denna låt när Jag som ny MTV-tittare satt helt fastfrusen vid apparaten en hel sommar,fast mest älskar jag ju BonJovi,men inte kan jag väl reprisa hur mycket som helst.Varsågoda en annan 30-årig gammal goding som faller Pamsan på läppen .
Nog om musiken.......Uppe med tuppen även idag ,fast att min själ vill sova L.Ä.N.G.E,så vill inte min kropp det och det är bara att kapitulera inför den envisa hyddan.
Ska ta itu med astråkiga saker som måste göras och jag tycker INTE om måsten.Först städa ur kylen!Bläää!
Sen färga håret.Jag vet att det MÅSTE man kanske inte göra men jag är inte mogen nog och inte helt förberedd på att få den för mig  naturliga hårfärgen,vilket inte innebär den färg som det var INNAN jag en gång på 80-talet började färga lockarna.Så då blir DET ett måste också.
Jag stressade som tokigt igår på jobbet,blev alldeles för mycket av allt,dessuom halvpunka på bilen och ösregnet överföll mig när jag satt vid högerhjulet och pumpade in luft i däcket(och macken hade moderniserat sig ,skaffat en ny sorts pump med digital ruta där man skulle trycka in hur mycket luft man ville ha i just det däcket.Behöver jag säga att jag hatar maskiner som pratar med MIG?Speciellt när man är dumihuvet (stressad) och regnet skvalar över ryggen.Hann inte mer än att köpa en korv till lunch och äta den på väg till nästa jobb,kommer att stressa sönder magen igen känner jag en sån dag som igår.
Så är det det här med att jag ska använda MINbil .Ska det verkligen vara så att jag ska behöva ha hela min privata bil full av moppar skaft,sopsäckar och all annan jävla bråte och frakta detta mellan alla jobb UTAN ERSÄTTNING?Jag påpekade för Gittan att jag måste väl ändå ha milersättning då jag kör till en massa olika ställen med min bil,jovisst det var ju bara att skriva upp il och sträckor på min tidrapport,MEN VARFÖR SADES DET INTE TILL OM DET INNAN JAG FRÅGAR?Så nu yrkar jag på retroaktivt från årets början,blir en hel massa mil det där.Men jag vill inte ha alla fula moppar liggandes i min bil,den ser ju ut som ....ja,jag vet inte vad.
På Fredag ska vi ut och bowla och äta och supa(?)med jobbet och kanske ,kanske ska man ta upp begreppet "firmabil" då,eller inte?.Nu ska jag och Boxern ut och lägga spår någonstans i Sibbarp.

Kommentarer
Postat av: ullisar

det räknades säkert med att du skulle komma på det själv. eller så hoppades det på att du inte skulle påminna. i vilket fall är det dåligt. riktigt dålig. hoppas du har stenkoll på varendaste kilometer du kört. och har det inte blivit en liten fläck nånstans från en skrubbmopp kanske? :p



krams!

2009-05-11 @ 23:34:53
URL: http://ullrika.se
Postat av: C A T T I S . G U S T A F S S O N

gillar första låten :)

2009-05-11 @ 23:44:06
URL: http://hejcattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0