fel sida upp.

Hur i hela friden kan man vakna ARG!!!!!!!SUR,SUR ARG,IRRITERAD,SVETTIG,FÖRVIRRAD,JA HELT ENKELT UR FORM.Försöker planera vad som är viktigast att utföra av dagens sysslor.......vilket resulterar i totalt kaos.Än är jag där ,än är jag här.Kan det komma något som helst vettigt ur denna dagen får jag nog åtminstonde FÖRSÖKA ta mig samman en pyttesmula.
Sovit har jag gjort väldigt hårt och för att vara mig länge(till halv nio)kanske kan det vara det som är fel? Kaffet var ljummet och blaskigt och som straff för det så satte jag INTE på nytt åt mig(kan gott dricka det där blasket).
det finns vita fläckar typ såna som inte fått någon omvårdnad alls i min trädgård.Det är där som det förbannade ogräset växer sig fast och vägrar dö.Just dom ställena hade jag igår tänkt utplåna från Furulund idag,OCH jag har börjat och med det steg inte mitt humör  snarare sänktes det långt under ytan .Det ÄR så jobbigt att hacka loss!Jag blir typ alldeles rabiat och så jäkla arg när det bara sprutar svett ur pannan och ogräset flinar mig rätt upp i ansiktet.
Sen som ännu ett irrtationsmoment kom solen och gassade på ,med följd att svetten strilade i strida strömmar utmed ryggen och nu ligger det på hyllan tills solen behagar försvinna in i nåt grått moln som SÄKERT ska till att alstra åska .SEN ÄR DENNA DAGEN FÖRSTÖRD FÖR MIG OCH OSKAR!
tycks det som om jag målar FAN på väggen så ska ja bara tala om att jag är väldigt bra om inte BÄST på just det.
Skulla också enligt min plan igår inandla armeringsmattor till stängsel åt mitt grönsaksland,så att oskar inte rallar runt och ställer ioordning där mer.Inhandlas skulle det också mera brädor till altanen (till trappa.Faktiskt lika bra att bygga rullatorramp med en gång som det känns idag).Hönsen har jag inte släppt ut än heller,städa skulle göras(inte gjort).
Och sen närmar sig UTSTÄLLNING och TÄVLING med stormsteg.Det känns som om någon kramar mitt hjärta alldeles för hårt när jag tillåter mig att tänka på det.JAG ÄR NERVÖS inför dessa två saker som ju ska va roliga .VISST! Det ÄR roligt när det går bra,men inte om min grabb har två intilliggande dåliga dagar som det mycket väl kan bli.Idag känns det som att jag struntar i att åka och avanmäler......................Hoppas ni har en BÄTTRE DAG ÄN MIG:

Kommentarer
Postat av: Julia

Men mamma, nu får du rycka upp dig! Strunta i alla måsten och gör något som du tycker är kul istället=) Så kanske lusten kommer tillbaka snart?



Kramar!

2009-05-20 @ 12:14:34
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Åsa

Sätt på nytt kaffe och njut av våren. Drick sedan kaffet någonstans där du inte ser ogräset.

2009-05-20 @ 12:22:06
Postat av: surpuppan

Julia och Åsa: Ni är så gulliga som ändå försöker få sur tant på humör,men idag är det nog ingen ide för allt PRECIS allt jag tar mig för blir SKIT!

Tack och kram på er två omtänksamma tjejer.Pamela

2009-05-20 @ 13:07:19
Postat av: Karin

Trist med sådana dagar! Hade en förra veckan och alla fick smaka på Karin's argaste humör den dagen. :/ Så mitt tips; unna dig något gott och bara koppla av. :)

2009-05-20 @ 14:35:17
URL: http://www.nogg.se/fidelhofhanko
Postat av: nisse

Om du själv är medveten att du målar fan på väggen , då går det att göra något åt det.....men de är väll inte aktuellt ? ;)

2009-05-20 @ 15:59:41
Postat av: Anonym

NISSE: Nädddu,kan va bra att ha den sidan ibland sörrru.

2009-05-20 @ 16:01:13
Postat av: Anonym

ja jag märket det hahahahaha

2009-05-20 @ 17:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0