VÅR,vår ,vår,vår,vår.....NU är det på riktigt.....

Våren har kommit till mig och mitt liv.Idag var det helgott väder,solen strålade från en klarblå himmel.Satte mig helt lyrisk ute i trädgårdsmöblerna och drack en kopp kaffe på morgonen....Så jäkla skönt.......Visseligen så var det lite kylslaget i vinden ,men på trappan var det ljuvligt,soligt,varm och mysigt.
Planterade mina pelargonior i ny fin god jord,så nu är det bara att växa till sig som gäller för dom.Planterade lite fint utanför kökstrappan ......Så härligt att äntligen få sätta händerna i jorden igen.
Städade en snabbis och sen for jag och oskar till fbg.bk för att träna lite nya grepp,Han var superduktig,vi hämtade Oskars pris sen klubbmästerskapen ....ett ben ,en flaska(vad han nu ska med den till),en boll med snöre (enl bild 1)och kritiklapparna från lydnaden och appellen,men det resultatet behåller jag och Oskar för oss själva.Han som jag har ju lite stolthet.Vi gick iväg på en skog/ängs-runda när vi kom hem och han var så glad och lycklig i solens sken och blöt blev han av tjurrusningarna i vattensamlingarna.

Jag skulle försöka få en bild när han kommer mot mig ,men DET är fara för livet och i sista stund så får jag avväga om jag ska dra på mig en hjärnskakning ELLER kasta mig undan      Alltid hitills så har förnuftet segrat.SÅ SORRY   inga såna bilder idag heller.NÖJD KILLE I VÅRSOLEN MED SIN NYA FINA BOLLVINST.

"ATT ALLTID VARA EN LITEN SMULA BARN-
DET ÄR ATT VARA VERKLIGT VUXEN"
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken härlig dag ni haft! Här har vintern kvar sitt grepp men solen gör värmande besök. Skönt!! Jag provade att ringa men det var väl precis när du var ute. Jag gör ett nytt försök en annan dag. Kram Åsa

2009-03-18 @ 19:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0