LÖRDAG

Uppskattar JAG ledighet? Jo,lika självklart som att solen stiger över skogen varja dag(även om den inte syns alltid).
IDAG är jag ledig och fri som fågeln,eller kanske inte riktigt SÅ fri men min frihet räcker åt mig och mina behov.
Skuttade upp i ottan ,satt på trappan en stund fylld av vördnad inför naturens uppvaknande,fåglana tokigt drillande efter kärlekspartner.Jag ÄR lika lyckligt ödmjuk VARJE vår som jag får uppleva,det är den tid på året som jag VERKLIGEN får belöning för att jag stått ut med den trista gråa årstid som varat alltför länge.
SLÄPP PAMELA LOSS ,DET ÄR VÅR!.................Det kanske inte är så klokt att göra! Det är då hon far iväg till VARENDA planskola och fröhylla innom tio mils radie......OCH DET BLIR INTE BILLIGT!!!!!!  MEN det är ju så SKOJ!    DET finns så mycket jag vill ha i min trädgård och otåligheten är enormt stor.........VÄX alla mina plantor,så jag får se vad ni har innom er!      
Jag tassar ,jag smyger runt i min "naturpark",spanar och petar på knoppar och blad.VAD ÄR det förnågot som kommer där ? Är det en blomma som sattes i fjol eller är det en ny lite vildsådd planta?
ÅH,det är en härlig tid jag har framför mig!
Dom stora projekten i trädgård och hus är i år:Håkans drömdamm(där han kan ha sina agnfiskar ihop med mina lite färggladae firrar)med tillhörande konstgjord bäck.OCH en anledning för MIG att anlägga sten/grönytorna runt om.Nästa projekt är husmålning,vilket är av nöden tvunget och då blir det svårt för det finns hundra års färg inmålat i ytterväggarna med allt vad det innebär som att :Ska vi skrapa av all gammal färg eller ska vi måla på ?MITT alldeles egna projekt är fortfarande min anläggning av trädgårdsland som man kan odla allt från potatis till kronärtsskockor och sparris.MÅSTE HA INHANDLAT EN JORDFRÄS,för gräva allt det för hand finns varken inresse eller ork till.
Imorgon fyller min ende bror år och med sorg och saknad så måste jag säga att vår kontakt är ynkligt liten,fast att han högtidligt lovade när mamma dog att vi skulle ses och ha mera kontakt än vi haft de senaste åren ,men så blev det inte.Han är ju det enda levande band jag har till min älskade mamma,så DET är jag lessen över.Iallafall GRATTIS UFFE,jag önskar dig en fin och bra födelsedag och hoppas att vi kanske kan träffas "lite oftare" NÄSTA år då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0