Besvärliga trappor.

Tröttaste brevbäraren .....?Träffade nog honom igår när jag jobbade.Första gången han dök upp så såg jag bara en butter liten gubbe på Postverkets gula flakmoppe.Mötte honom i en trappuppgång,hal såg lite ut som om han inte var riktigt närvarande.Jag hälsade men han skruttade förbi mig med oförändrat utryck i sina uttryckslösa ögon.
Nästa möte var nästa trappuppgång,då såg jag att han rörde på munnen(jag har headsetet i mina öron)så jag drog ut en lur ur örat och, sa va?
Han suckade och sa att .......NU HAR JAG BARA 390 TRAPPSTEG KVAR!   OKEY....SA JAG .DÅbehöver du inte träna när du kommer hem.SÅ lustig var jag.MEN hans ansiktsuttryck sa mig att han var nog totalt omedveten om att jag faktiskt skojade till det lite där.NÄÄÄ.HUR skulle man orka det?Var svaret.Sen gick han vidare.Jag var en snabbis in till NINOCHKA och fick en kopp kaffe,fortsatte sen tll nästa länga som råkar vara kattla-längan(drakhuset).Imitten på det dök Brevis upp igen.Nu om möjligt ännu mera böjd och med en gråaktig ,svettig tom i ansiktet.Blicken var synnerligen tom och jag sa-----Nu har du väl snart averkat dina 390 trappor ,så du kan gå hem?
Han svarade med en nyansfri röst att......DET HÄR ÄR ALLDELES FÖR JOBBIGT ,!HUR SKA MAN ORKA DET?MAN ÄR FÖR GAMMAL FÖR DETTA!NÄR MAN KOMMER KEM SOMNAR MAN OCH ORKAR INTE RÖRA SIG SEN NÄR MAN VAKNAR IGEN!------------ETT SÅNT DJ...LA JOBB,JAG ORKAR INTE!
MEN FÖR GAMMAL?                      NEJ ,DET TROR JAG INTE(han var nog ca.40 år)att han var ,möligen för otränad för alla dessa trappor som plötsligt verkar ha kommit in i hans liv.TYCKTE FAKTISKT LITE SYND OM HONOM:

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi kattla längan=)

2009-03-10 @ 16:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0