Mutta.

Sitter här mitt i natten,medans hela huset sover ,låg en stund och lyssnade på blåsten utanför mitt fönster.Det är för mig något visst med vind som tar tag i huset så att det viner,visslar,och tjuter .........Jag tycker det känns väldigt skönt att lyssna på,blir lite trygg av det.Kanske är jag konstig som tycker så ,men tror att eller vet att det ger mig en flash bakåt till när vi bodde på platsarna med mamma och hos mormor på Slätter,låg många nätter och lyssnade på vinande stormar inne i värmen och tryggheten och visste att inget ont kunde hända mig. 
MEN inatt kunde jag inte finna ro att somna,kan ha med att göra att jag somnade som en gris när jag återvände från Malmö  med svansen hängandes mellan benen för att det känns SNOPET  när vovven inte var på humör idag,utan återupptog sin FULA ovana att ha en egen åsikt och högt och tydligt tala om för domaren att idag visar JAG INTE mina tänder för dig din dumma gubbe.SÅNT blir man också trött av.Men jag sov ju från kl.17.00 till kl24.00 ,så nu sitter jag här med straffet för det.Skulle tro att det blir segt på jobbet imorgon,men,men det får väl gå.
I fredagskväll var Sofie,Roland,Meja,Tira och Julia här och käkade(Sjömansbiff,och kladdkaka)Meja har blivit en sån förståndig liten flicka(6 år till sommaren)och frågar allid när hon får sova över här,det får hon precis när henne mamma vill.Lilla Tira ger oss många goda skratt och i fredags så frågade hennes mamma vad hon har på huvudet.EN MUTTA,sa tira helt tvärsäkert ,ja det kan man också kalla mössan.Hon höll fast vid detta hur många gånger vi än frågade så då är det så.Julia stannade lite längre än fam.Gemrud och vi satt/låg i soffan och myste.
Lördagskvällen fick vi Sara som matgäst(Tjocka rev,håkan lagade maten).Vi somnade tidigt på kvällen typ när Robinsson började,så jäkla trista var vi.
Maddah och Nisse kom hem från fjällen i går ,men jag har inte hunnit prata med dom ,fast jag är välinformerad om att det har varit najs och alla ben är intakta .Maddah jag ringer dig i morgon min skatt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja dessa små barn kan allt få till det ibland med orden;) Hi hi

Tråkigt med Oskar och att inte visa tänderna. :( Men det kan jag träna med dig när vi kommer ner;) Då ska det visas tänder och ta på kära ägodelar ;) Ha de gott! Så hörs vi!

2009-03-24 @ 15:00:13
URL: http://www.nogg.se/fidelhofhanko

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0