Stilla gryningstimmar.

När dom första skira strålarna av gryningsljus sakta letade sig in i mitt medvetande ,låg jag bara kvar och njöt av den stillhet som finns utanför mitt fönster och som gör mig till en lugnare människa.Sakta,sakta vaknade min nattrötta kropp till liv och känslan av att jag hade hela denna vackra,otroligt sköna senvintevårdag framför mig gav mig lyckokänslor.Jag mår så otroligt bra.PLONG!!!....MITT I ANSIKTET träffar en stor BOXERTASS min nästan lika STORA näsa,för att sen piskas med en BOXERSVANS runt hela ansiktet.En glad liten gangster har också vaknat till liv,Han sover ALLTID skavfötters med mig och brukar se till så att han har sina fötter inärheten av mitt ansikte och ligga så nära mig som bara möjligt(jag kan ju försvinna annars).
Sakta ,sakta vakna och sakta gå upp ,långsamt dricka sitt kaffe i sällskap med dom bästa som JAG delar MITT liv med,är    LYCKA.......Få en riktigt god söndagsfrukost av mannen jag delar liv med,bestående av stekt ägg,bacon,en rostad skiva bröd med bregott havssalt,ost och morotsmarmelad OCH kaffe.Det är lyx för MIG.
Mitt lyxliv innehåller i dag att jag ska ta med mig kaffetermos,spårpinnar Boxeroskar samt div nödvändigheter för att lägga ett spännande spår åt hunden och sen bara sitta,gå och njuta uti skogen,samtidigt ett fantastiskt tillfälle att rensa huvudet från strunt,och se klarare på verkligheten runt mig.
Efter det har jag tänkt mig köpa jord och plantera om dom underbara mårbackapelargonierna,och Hasses rosenpelargon och blomsterlönn.Hoppas domblir lika fina som förra året.JAG ÄLSKAR MÅRBACKAPELARGONIAN OCH BLOMSTERLÖNNEN.GAMLA fina romantiska blommor som hör hemma i ett sånt hus som detta,VERKLIGEN:
MEN allra först ska jag skriva ett MYCKET VIKTIGT MEJL,ett mejl jag bara längtat efetr så sjukt mycket att FÅ skriva och som äntligen är möjligt,eftersom tjat i detta fall LÖNADE sig.GUD vad jag är LYCKLIG för detta.

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad för mejl?

2009-03-01 @ 10:31:23
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilken härlig dag ni har framför er. jag längtar verlkigen efter att all snö ska försvinna och vi också kan bege oss ut i spårskogen. Vi har skitkallt här idag. -18 i morse. Hoppas att solen kommer upp så att den värmer idag. Kramar Åsa och Zacco

2009-03-01 @ 10:53:50
Postat av: mamma

JULIA: Nyfiken i en strut!

ÅSA:Tack, du är så gullig och din hund så snygg.Är glad att fått lära känna er två.

2009-03-01 @ 11:03:08
Postat av: maddah

Ja mamma vad för mejl?

2009-03-01 @ 12:14:10
Postat av: Åsa

Tack, känner samma sak!

2009-03-01 @ 17:50:44
Postat av: ullisar

gu' va fint du skriver Pamela. och jag blir glad för din skull att du har det så bra!



pussa boxern lite på svansen från mig. är ju inte så förtjust i vovvar så en mattes kärleksfulla blötpuss antar jag är mycket mer värd för Oskar :)



krams!

2009-03-02 @ 01:28:57
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0