I älgakungens sal.

Det händer ibland att jag tidigare än tuppen gal,tar mig ut i morgonkylan går välkända stigar genom gryningskogen upp till kolarmosen och kan ana mig till under morgonljusets trädtoppar att här i det dunkla mossiga riket finns en stor aktivitet under nattens timmar.Ser nästan svanstippen på ett lite trögt troll som åter kryper ner under trygga mossgröna stenen i älgakungens sal.
Disiga kyliga mornar är klart rensande för virriga trötta hjärnan min,tankar klarnar och kryper fram ur gömda skrymslen .Allt får en förklaring i den våta kalla dimmiga  nyvaknade naturens kraftfulla helande makt.
Inget har som naturen en sån helande kraft så att man vaknar upp igen till ett vackrare vardagsliv i denna stressens värld.Allt känns lättare att klara ,om man en sekund av sitt liv hängett sig till egna tankar i ostört naturrum.Om man då ockå har lilla hjärtehunden vid sin sida ,precis som man alltid har men speciellt då,när jorden vaknar känns det extra tydligt  att bandet till min bästa vän kan aldrig brytas så länge vi andas och lever det liv vi fått.Förvaltar detta liv på för oss bästa sätt,det är vårt ansvar mot oss och vår jord och mot varandra.
Vårt ansvar mot oss själva bör vara ett inte låta bli att göra saker vi vill,saker som kanske ibland kan te sig farliga eller dumma.
MAN MÅSTE VÅGA FÖR ATT VINNA.MAN MÅSTE VÅGA ,KASTA SIG UT UTAN SKYDDSNÄT,VÅGA TAPPA GREPPET.DET ÄR LIVETS UTMANING OCH NÄR MAN VÅGAT ,HAR MAN I SAMMA STUND VUXIT SOM MÄNNISKA ETT STYCKE.FÖR ATT SEN TA NYA TAG OCH VÅGA MERA.
DET VI INTE GÖR I LIVET ,DET ÄR DET VI KOMMER ATT ÅNGRA.VI KOMMER INTE ATT ÅNGRA DET VI GJORT.
Efter en sån berikande promenad i skogens salar med trollena vid min sida så vågar jag "nästan" allt.
EN trevlig helg till er alla från mig som har vågat en hel del,men som har mycket kvar att våga.

Kommentarer
Postat av: ullisar

och jag önskar dig detsamma tillbaka!

2009-03-29 @ 22:27:46
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0