så blev dagen tretton

FREDAGEN DEN 13!
Jag har alltid tyckt att detdär med fredagen den 13 är skrockigt och smått löjligt.......MEN  efter det enorma oflyt som härjat med mig idag är jag villig att ändra mig ,NU.
Sladden till klockradion hade råkat hoppa ur kontakten i går och trött som jag var så orkade jag inte ställa om den ,utan skrev en lapp till den störtsäkraste väckarklockan Håkan,att han skulle väcka mig 05.15 ,la den på köksbordet och somnade tryggt.
Vaknade "ovanligt" pigg tyckte jag ,tittar på håkans klocka .....DEN ÄR 06.05.....SHIT,varför har han inte väckt mig?
Snubblar upp helt dimmig i kupan och upptäcker håkan på soffan djupt,djupt sovande.....HAN HAR FÖRSOVIT OSS!
Kom till jobbet vid halv åtta,allt gick bra fram till att jag varit och hämtat skurmaskinen Som jag skulle låna till sofie.jannicke kom och låste upp ,jag tog maskinen och skulle snabbt slänga i mig ett par korvar på macken innan nästa arbete.samtidigt passade jag på att pumpa i luft i däcken,fick inte i luft i ett framdäck,det var bara lite luft i ,befarade punka och åkte till em-te däck,lite tur hade jag dock ,eftersom dom genast  när jag lätt panikaktig förklarat mitt problem sa att  dom ska kolla.JO,det var punka och ett nytt däck fick inhandlas .när jag kom till sofie med maskinen så sa hon"MEN det fattas ju en del ,mamma."Vilket betydde att jag som inte alls skulle ha någonsomhelst användning av maskinen i fråga ,fick det stora nöjet att fixa en dejt med min chef gittan när vi alla var klara på våra olika jobb,så att jag fick den åtråvärda prylen till maskinen(sofie "HANN INTE").
Hämta Oskar ,hem laga käk,julia skulle komma och äta med oss(jovisst,vi äter alltid ,även om ingen kommer).
Hade lovat baka kakor till kursen i helgen och slängde mig över mjöl och bunkar för att verktälla det lovade brödet,men följd att det blev en hiskelig röra i det furulundska köket,Håkan kom mitt röran (han kan inte förstå hur jag kan röra till det så,MEN köket är litet och jag är virrig).Mitt i en mening riktad till Håkan så TAPPAR jag hela dubbla smeten ,RÄTT ner i golvet  eller den tippar så att det rinner utmed köksskåpen i tjock seg geggig flod av morotskakesmet,ner på Oskar som snabbt med blixtens hastighet förflyttat sig från köksbord till diskbänk utan att jag ens såg det,HAN blev glad ivarjefall.
Jag gjorde en snabbinköp av mat på Håstenshallen,skulle egentligen köpt fisk av fiskbilen,var sugen på spätta ,men dom var så magra så INTE blev det fisk idag.När jag stod i kassan på konsum så fick jag och alla andra syn på en tjej som kom  och gick förbi oss som stod ikö . Inte så konstigt om hon haft annat än BARA en morgonrock på sig och en tom kaffemugg i handen och en blick som var alldeles för långt bort från oss "vanliga" människor.Hoppas hon hittade hem igen!
Nu har vännen somnat i soffan IGEN ,Oskar ligger skavfötters med honom.Julia har åkt hem och jag skall avsluta dagen med en god film ,men innan dess ska jag packa mina och Oskars nödvändigheter ,VI ska ju Natta borta och förkovra oss i helgen.
Madde och NIsse ......HA DET UNDERBART I FJÄLLEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0