Ledig och aktiv.

Vaknade av att Håkan buffade lite försiktigt på mig och unrade"ska du inte gå upp snart ?"        NEJ! Röt hon,"jag är ledig i dag ,DET är Onsdag och jag ÄR ledig ALLA onsdagar ,Håkan."
Jag somnade om en timma ungefär ,sen var jag vaken och frukostade med Oskar.Bakade en långpannekaka,planterade och ansade mina pelargoner,Nu ska dom få växa inne i värmen tills det blir utevärme.DET var faktiskt 20 grader i solen på förmiddagen ,och jag jublar innombords.Fick gjort massa idag.Rensa upp utanför köksdörren och räfsade lite,skurade trappan och tog bort gamla fula planteringar,så nu ska det köpas lite vårlökar och sånt att sätta utanför dörren.Städat the hole house.Oskar njöt i fulla drag ,han kunde vara ute i solen och göra vad han ville undertiden som jag donade inne,sen gick vi iväg på långpromenad och det var så ,så,så skönt i solen ,vi letade lite vårtecken,krafsade bort lite löv i vitsippeskogen och vad fanns där förnågot?JO;vitsippor som stod och böjde sig lite iväntan på att det ska bli "lite" varmare.Nu ska gumman göra kålpudding till oss och Madde/Nisse som ska gästa furulundska huset ikväll för att tömma på sitt lilla vin och ölföråd som skall medtagas till fjällen på Lördag,vi vill inte se några brutna ben ,så håll isär sakerna M/N.Bjuder er på en våryster Boxer som med mycket energi har förgyllt min dag i dag som alla andra dagar.Dessutom hittade jag detta ljuvliga klipp på boxerklubben och youtube.N.J.U.TJag kan svänga hit och jag kan svänga dit.....gör om det!Passa er för mig!jag kan vifta på öronen också

Kommentarer
Postat av: ullisar

djur och barn i sällsam kombination. såå gulligt!



tack för kakan idag förresten! den var också underbar :)

2009-03-12 @ 22:40:03
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: maddah

Åh vilket gulligt klipp, tack för maten och kakan, den var mycket uppskattad på jobbet=)

Kram och lycka till i helgen

2009-03-13 @ 07:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0