Fredag eftermiddag

Fick en helt ledig fredagseftermiddag som en överraskelse.Stefan ringde mig och meddelade att Stegerudsfamiljen låg hemma och var sjuka ,så ingen hemstädning där inte.Var klar vid halvelva tiden körde och hämta Oskar hos Ingrid som var så gullig så hon fixat Brunchen till oss ,Bacon,choritzo och ägg....fantastiskt gott när magen skrek efter mat (den fick bara en liten macka på stående fot i morse).Lite gött tjat vid köksbordet sen hem och tänka ut nån middag till i kväll,det blev lammkottletter och potatisgratäng efter lite ansträngning av kupan.
Har gått en sväng i trädgården .Mina väl utvalda svarta och vita tulpaner är oroväckande sena att sticka upp sina första blad.Dom kommer väl?
Jag och min fine Håkan hade lite tid över i morse(då tidningen inte dök upp i rättan tid) så vi jämnförde mig med OZZY Osborne..........JAG håller fullt och fast med om liheten oss emellan!Man behöver bara ha sovit en endaste natt i samma hus som mig....för att upptäcka likheten på morgonen.Jag ÄR precis lika desorienterad och virrig som man upplever honom.
LIKHETERNA ÄR FÖLJANDE:
Virrigt tal och riktning.
Lika långhårigt ruffsig.
Lika svarthårig.
Stapplande gång.
MEN där tog likheterna slut.Det som inte är likt är följande:
Kan INTE sjunga.
Är INTE rik.
Hunden skiter INTE inne.
Har sötare barn.
Knarkar INTE.
Annars tror jag att vi ÄR lika snälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0