VARMT!

Nu var det ett tag sen jag skrev,men bättre nu än aldrig!
Det är så VARMT,Och inte får man klaga för då blir folk som kollriga.............INTE klaga när vi äntligen fått varmt och skönt,säger alla.Men jag vidhåller att det är för varmt att jobba i och förallandel även att vara helt fri i .
Aktivitetsnivån är kusligt låg i Furulundska huset såna här dagar när tempen stiger upp till 30 grader i skuggan och säkert 50 i solen.
Satan i gatan vad svettigt det varit i dag på jobbet,huvudvärken kom som ett brev på posten och slog rot i pamsans skalle,yr och klibbig utförde jag mina åtaganden även om jag var som en fontän....DET SPRUTADE SVETT UR PANAN NER I ÖGNEN.Har ni fått svett i ögonen? DET gör ONT!
emma blev intet gjort mer än fixa käk (blir ju inte ens hungrig) sen tog jag kameran och släpade mig runt trädgården för att föreviga blommorna som ju säkert kommer att rekordöverblomma i denna värmen.
I går så var det ju lika varmt ,men då var det ju ledigt,så vi gick här jag och Håkan Och Oskar från den ena skuggan till den andra,jag gick tillockmed in och sov ett par timmar mitt på dan,försökte sola med höll på att flyta bort.
I Lördags var det också varmt ,men inte som nu ,men trots det så var Oskar så duktig så att vi fick vårt andra förstapris i lydnadsklass 1 ,och på Lördag ska det tävlas igen (tror jag) fast en liten hake finns.....Tänk om han biter .....Ska jag ?Ska jag inte? DET tål att tänkas på ,för han är ju uppflyttad till tvåan och DÄR finns ju ingen tandvisning alls.MEN jag ÄR ju så NÄRA ett lydnadsdiplom i ettan nu!!!!!!Hmm!
När jag öppnade min mejl i dag på morgonen hade söta gulliga ÅSA skickat fotona hon tog i Ullared och i spårskogen.TACK ÅSA!! Dom var kanonfina även om jag var med på dom.
Fasen vi skulle ju fikat på altanen ,men nu är det bestämt att vi grillar med Roger och Håkan nästa gång ni "goes west"
Det var så roligt att träffa dig och Oskar-brodern den snygge Zacco livs levande igen.ZACCO I ÅKULLASKOGEN.OSKAR I ÅKULLASKOGEN

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej igen!

Fina bilder på ursnygga killar!!!Det känns helt okey att ha en grillning innestående. Vi ses!! Lycka till nu på lördag. (Lyckospark)

2009-06-30 @ 07:49:36
URL: http://www.123minsida.se/Zacco-boxerbus
Postat av: Karin

Jösses bröderna är lika som bär! Man skulle nästan tro att dom är från samma kull! :) Tur att ni ser skillnad på dom!



Och precis som föregående talare ger jag en lyckospark till lördagens stundande tävling! Det fixar ni!



Kram

2009-06-30 @ 08:24:05
URL: http://www.nogg.se/fidelhofhanko

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0