Väck,väck,väck!

Nu blommar min huggormsskräck ut för fullt.från tidig vår till vinter så är jag så jäkla rädd för att få ens se en huggorm eller nån annan äcklig slingrande varelse.
Det har HÄNT att jag i glömska inte fått på mig ormskorna eller stövlar och plötsligt befunnit mig nånstans typ kalhygge eller långt gräs OCH som en blixt i huvudet kommit på......FAN här är säkert ormar!
Jag vad händer ?Jag blir som paralyserad av rädsla och velighet........HUR ska jag komma härifrån?Jag kan stå på samma ställe LÄNGE innan jag tar mod till mig och snabbt,snabbt snabbt låter mina tassar FLYGA över marken till säkert ställe.DÅ NÄR JAG FLYR,så VÅGAR jag INTE ens TITTA ner i marken,för låssasormar fnns överallt och pinnar eller små jordhögar ÄR mycket likt ormar när jag befinner mig i DET tillståndet.
VARFÖR ska dom finnas då?Nu säger säkert vän av ordning att dom gör nytta,men den nyttan behövs inte......bort bort bort med dom fulingarna .
Jag har inte sett eller ens hört nån säga att det finns orm här där vi bor ,men om det skulle fås nys om dylikt djävulspåfund,så ska jag nog inte gå ut mer.FAST det måstes nog, men döda dom det gör jag även om dom är fridlysta så får dom inte bo här.
När jag letade upp denna bild så reste sig håret på huvud och armar bara jag stavade till ordet huggorm.BEHÖVER JAG VÅRD? Kanske! Men skulle INTE tro det hjälper.
När jag bodde i K-G och tränade travhästar så var det VÄLDIGTjobbigt att just köra hästarna med tanke på att det fanns MASSA huggormar i dom trakterna .Jag var i princip levandes rädd för att hästarna skulle springa på en orm och att ormen skulle fastna i hästbenetoch sen skulle hästen kasta bak ormen på MIG .Kanske inte ens är möjligt ,men jag tyckte nog att möjligheten fanns, så jag fick bygga ett jättehögt STÄNKSKYDD på sulkyn för man kan inte veta var ormen har sin gång.
ANDRA ORM HISKILIGIHETER:
Min bror Uffe hade ormar när han bodde i vbg ,en julafton så kom hans familj inte och detta var innan mobilens inträde i samhället,så inte hörde vi a dom heller.
Dom kom först LÅNGT senare för att den ena ormen som var en pyton hade blivit på as-dåligt humör när dom hade haft ur den ur terrariumet,så den låg på golvet och vägrade bli tagen ,bara fräste och gjorde huggattacker,.TUR MAN SLAPP SE DET!
Nalle ,en kompis till Uffe hade mycket ormar och en gång bet sig en fast i näsan och vägrade släppa taget ,så nallen fick åka till akuten och montera bort eländet.Hade jag varit läkare där så hade nallen haft kvar ormen i näsan än idag!
JULIAS dag- mamma hAde en kruka för blommor ståendes på altanen över vintern och en vårdag när hon stod i sitt kök ,så bara låg det en huggorm på golvet arg som satan var det när hon närmade sig(dumt att göra),men tillsist var det Dennis hennes gubbe som fick ut den.ALDRIG att jag hade bott kvar där!

Sen är jag så rädd att Oskar ska bli biten när vi är ute i skogen.Naturligtvis mest för att han ska bli jättedålig och kanske tillockmed dö.
Om han blir biten så ska man ju bära hunden till bilen eller hem och direkt till veterinär,men det känns tufft att bära en 40-kiloshund kanske en halvmil eller mer om man dessutom är så jäkla rädd för ormar som jag är.Cortison har jag alltid med mig ,fast jag vet att man ska helst inte ge det ,men om det skulle hända att han blev biten så ger jag nog det iallafall oavsett vad som rekomenderas för det måste vara bättre än att inte ge i ett sånt läge .Kan tänka mig att det tar ett tag att transportera hem lilla gubben(nu får detta ju aldrig hända ,men OM)
UTROTA DOM DÄR (O)DJUREN!!!! NU!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0