Vargtimmar

När man somnar vid halv tolv och vaknar vid halv två ÄR man inte speciellt utsövd.Det är då ALLA precis ALLA "konstiga" tankar invaderar skallen.Allt exakt ALLT blir tusen gånger värre vid den tiden på natten.Även o jag kan ibland tycka att det är skönt och mysigt att tassa runt alldeles själv med mina tankar,så är det INTE mysigt när man oroas över nåt ,för helt plötsligt ploppar det upp saker som man inte ens ger en endaste tanke annars.
Inatt har jag och min hjärna arbetar för högtrygg,största delen gick åt till att fundera,fundera,fundera och ängslas över varför oskar tycks vara sämre EFTER vereinärbesöket .Han verkar ha ont i halsen och håller på att svälja hela tiden nästan utom när han sover eller är upptagen av annat som är kul.ozzy var här och käkade med sin husse och matte igår ,då verkade oskar inte ha så hemskt mycket bekymmer,men lite tröttare än vanligt var han så bägge pojkarna låg sida vid sida och vilade mellan lekstunderna ,"lite! lugnare var det igår än det brukar gå till när dom ses.Oskar visade än en gång vilken genomsnäll kille han är ....Jag satte fram hans mat och vips så slängde sig ozzy över skålen,,,,,oskar fortsatte att äta ett tag, sen när han tyckte det var nog så morrade han lite lågt och ozzy som var förståndig nog att inse-" att det är nog ta mig tusan bäst att flytta sig nu", gick en bit ifrån.För att lite senare prova igen och åter fick han sticka ner trynet i skålen och smaska lite ,tills oskar morrade lite igen ,sådär hölldom på tills maten var slut.DET hade inte varit lönt att ens komma inärheten för en annan hund när min förra hund(ZUNE-ÄNGELN) åt.
 Jag blir lite impad av Oskar för att han är så genomsnäll mot både han/hon -hundar,valpar ,ungar och i princip ALLA utom dommare som vill pilla på han.Men just DEN biten jobbar vi på.
Nu har veterinären öppnat ,så nu ska jag ringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0