Massamassa Borden.

När livet är som allra vackrast,då kan det vara så här! Glada goa ungar ihop med glad go hund i en gemensam härlig samspelthet sån som bara barn och hundar kan ha.
Det är bla därför djuren är så oerhört viktiga i ett barns uppväxt,för att ibland är det bara djuren som kan förstå och trösta det lilla barnet och som kan ge en sån livslång och viktig kärlek till våra allra bästa vänner....djuren!
Visserligen är bilden tagen förra sommaren och det är Meja  och Oskar som lattjar runt i Älvasjön en otroligt varm och skön sommardag hos mormor(undertecknad).
Just i detta nu kommer jag på en hel massa "borden"(vägrar säga det fula ordet" MÅSTE").Efter den vanliga rundan i trädgården med fikat i handen,så ser jag alla "borden" runt omkring mig.Borde rensa i grönsakslandet(blir förmodligen under dagen)som ser ut som om det inte fått vare sig gödning eller vatten.Men det LYSER om dom söta små gubbarna ,inte för att det blir så många i år ,men dom som är där är gudagoda .Plockade in tio till mig och Håkan i gårkväll och njöt dom i små-små tuggor,hmmm!
Vidrutetorkarna dog ju i Torsdags på utflykten till Skepshult och sen dess har det lämpligt nog regnat varje gång jag rastat FORRRDEN,och inte har det hunnits med att åtgärda problemet heller INNAN idag då "Såtten"ska få fixa det OM han har en ny torkarmotor på lager.DET ÄR JÄTTESVÅRT ATT KÖRA UTAN TORKARE I REGNET! BARA SÅ NI VET.Men man vänjer sig vid allt,tror jag!
Sen har vi Pamsas skitiga fönster som "borde" putsas NU!
Och så är det nästan strax MIDSOMMAR....Man kanske "borde" ha planerat nåt? Vi hade ju förra årets fest här och det ville jag haft en repris på .MEN då "trodde"sig Håkan "veta" att  - Den är säkert planerad in i Glommen i år igen......
Men då är det så att vi bara  SKA dit,för det brukar vi ju vara,men jag ville ju vara hemma här!!!!!!!
Det får bli som det blir...Blir säkert bra hur det än blir!(men helst vill jag vara här och helst vill jag att det dyker upp många glada människor )
Man "borde" kanske sätta upp gardinstängerna i rummet vid köket,för att få upp gardinerna som inhandlades i februari? Eller så får det vara gardinfritt ett år till.Ganska hyfsat fint det med!
Förlåt Judas!.Mamma "borde"(läs: Ville.) åkt till Kungsbacka för att titta på Wirrevirrpannas tävling och varit tävlingscoatch eller hur det stavas,MEN det REGNAR och det ÄR INTE kul utan TORKARE!
ELDA SRÄP: "Borde" vi också!.......................................Nu ska jg gå ut till den ende som försöker eliminera "BORDENA".....HÅKAN eldar för fullt och det är ju jag så bra på (den lilla pyromanen talar),så hej då!

Kommentarer
Postat av: Fabban

KRAMIZZ ...och jag tycker att du ska strunta i alla BORDE...och bara knalla omkring i din fina trädgård och njuta ... tiden är så försvinnande.. snart är det bara regn och rusk igen och DÅ kan du sätta upp gardiner så du slipper se eländet (regn och rusk)... ta en kopp kaffe till sätta på den nya verandan ...och njut!!!DET borde man göra mer :D kram från Götet!!

2009-06-10 @ 17:20:50
Postat av: Fabban

...ååå så försvann halva texten...

Naturligtvis är det Du som ska sätta dig på verandan...hrrmmmm

2009-06-10 @ 17:22:18
Postat av: nisse

mycket fint kort tycker jag och håller med de andra skit i alla måste MEN för att vara lite psykologisk är djur det ända som kan trösta barn så ÄR DET FEL PÅ FÖRÄLDRARNA , inför kör kort på att ha barn ;)....klart då blir ju jag utan arbete.



tack för senast mycket trevligt



mvh nisse pisse

2009-06-10 @ 17:53:49
Postat av: Pamela

KRAMIZZ ÅSA:Jag gjorde en del "borden",en sen lydde jag ditt fina råd och verkligen njöt in hela vidden av den underbara tid som sommaren är OCH VIPS så var det inga måste-borden kvar.Tack min finaste Therese,SÅ JÄKLA KUL VI SKA HA PÅ BOXER-SM!



Nisse-Gubben: Visst är det fint!MEN HÖRRU!Jag skrev INTE att det var det enda som kunde trösta ett barn,Jag menar att det är fint att få ha en sån vän som ett djur när man är liten och kanske INTE vill. säga ALLT till mamma och pappa........För ett djur är mjukt att gråta mot,skvallrar inte,dömmer inte UTAN bara är fullt av kärlek.Så menar jag Nisse.

2009-06-10 @ 20:11:56
Postat av: SNURRIGA PAMSAN

ÅSA:KRAMIZZ till dig naturligtvis också men det var THERESE som skulle ha just denna KRAMIZZEN från mig.

THERESE: Är det fel på min HJÄRNA tror du? PUSS Å KRAM TILL ALLA ISTÄLLET:

2009-06-10 @ 20:20:14
Postat av: nisse

hahaha förstog vad du menar, försökte nog rikta mig mot dem som läser blogen, förstår absolut vad du menar.



mvh nisse

2009-06-10 @ 20:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0