Ny partner.

Denna trevliga gräsklippare som vi inte har användning för gav mig snilleblixten"BYTA PÅ BLOCKET"-iden.satte ut annonsen kl.1/2 12 kl 12.45 ringde en man som hade en jordfräs att byta bort.KANONERS Stack till ekorrstigen 1/2 2 och gilladeden lilla söta jordfräsen och lilla farbrorn gillade gräsklipparen så vi tog i hand som värsta hästhandlarna sen hem med den gula helt perfekta söta lilla jordfräsen.Oskar ville också ha ett ord med ,vilket han alltid vill när vi startar nåt som låter här ute.När jag ändå hade laddat och fått med mig kameran så fotade jag lite blom/växt-bilder för att titta på när den hemska vintern kommer igen.Varsågoda ni får titta lite också!Är den inte helt underbar den nyplanterade Clematisen?Storklockan börjar blomma nu och gör mig glad varje gång jag ser den.Lite tunt med amplar i år ,men dom som finns innehåller bara röda blommor.Perennland som ännu inte blivit så tätt med växter,men vänte bara tills nästa år.Komposten som är minst lika spännande att besöka ,för där kommer lite av varje bland kaffefilter och snuskLupinskogen bakom komposten är stooor.Här ska min nya "partner"få arbeta mestadels av sina tjänstgöringsdagar på furulundska tomten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0