Istiden.

Denna lilla söta men allvarliga flicka hade en fantasi som var helt fantastisk när hon var liten.Idag har hon återupptagit studierna hon missade som barn för att hennes mamma hade hästar och det var hennes allra största önskan varje dag hon vaknade till ännu en skoldag ,ATT FÅ VARA HEMMA OCH HJÄLPA MAMMA MED HÄSTARNA..MEN dom dagar hon dock gick till skolan ,även om dom var få så visade hon redan då att hon var ett litet "ljushuvud" i alla bemärkelser.
Idag studerar hon ,jobbar,sportar och hinner med så mycket därimellan att hennes mamma blir så glad i sitt hjärta för att det går bra för den lilla "lotta på Bråkmakargatan -look a liken"
Här är en liten berättelse tagen ur Berättelseboken av julia Dahlin Klassrum 3-4:an.
ISTIDEN.
Istiden måste ha vart väldigt tråkig.
Väldigt kall och tråkig.
Människorna måste haft det jobbigt,eftersom det inte fanns några djur som dom kunde jaga och sedan äta upp.
Och barnen måste haft det jobbigt och kallt.
Vad gjorde människorna?

SLUT.

Frökens notering:
Det kan man fråga sig ,julia.


Eller vad sägs om denna lilla berättelse?

Vi skall åka till kungen!
Hej! Jag heter Pia West.
Jag gillar hästar.
Jag har en egen häst som heter Wisper hon är en fux med vit bläs.
- Pia,ropar Pias mamma som heter Ann!
-Ja,svarar Pia argt.-Vi skall åka till slottet och hälsa på kungen,svarar Pias mamma.
-å nej,vi har ganska bra kontakt med sveriges kung.Säger Pia.
-Vi kan sova över där ett dygn tänkte jag,sa Pias mamma.
-Nej,säger Pia argt.
-Nä men lilla gumman vad är det med dig?frågade Pias mamma.
- inget men jag vill inte åka till kungen,säger Pia.
-Jag vill ut och rida ,tillade hon snabbt.
-Men det hinner du innan vi skall åka,säger Pias mamma.
-Dågår jag ut och rider då föresten när skall vi åka frågade Pia.
-När pappa kommer hem tänkte jag,säger Pias mamma.
I STALLET:
Hej Wisper!
-Vad blank du är i dag.Jag ångrar att jag inte duscha av dig igår eftermiddag.
Du stinker ju som en gris.
UTE I SKOGEN:
Bra Wisper!
OJ, kolla där är en skunk,vad gullig den är.
Åh,nej, det börjar regna.Kom vi rider hem nu Wisper.
HEMMA OCH INNE I HUSET:
-Är du färdig Pia? frågar Pias mamma från hallen.
-Ja säger Pia från övervåningen på slottet,Hej allihopa.
SLUT
----------
--------

Frökens notering: Det lät ju spännande att få hälsa på kungen.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahahaha, mamma, man får inte lägga ut vad som helst på bloggen! Såntdär är preskiberat, ska vara uppeldat och begravet=)

2009-06-14 @ 10:15:44
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Mamma

JULIA: Nädå det får man för att det är GULLIGT!

INTE elda upp sånt kuriosa blir fint att visa dina telingar en gång.

2009-06-14 @ 10:38:47
Postat av: ullisar

hahaha! jag ler med hela kroppen!!



dessutom, jag hade aldrig sett att det var jullsan på bilden? skulle varit på fleecen isf :p



krams!

2009-06-15 @ 00:02:08
URL: http://ullrika.se
Postat av: nisse

fy va elak du är pamsan,men julia du är väldigt söt i fleecen hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha,

2009-06-15 @ 13:47:34
Postat av: Anonym

NISSE:tår jag I.N.G.E.N.T.I.N.G............................ELAK!!!!!JAG?????????

2009-06-15 @ 13:55:44
Postat av: nisse

håller med julia, såna här saker är preskiberade, å nja pamsan såna kort skall man inte lägga ut på bloggar, tänk om julias kille (hon har inge så vit jag vet) skulle få nyss om dena sida, inte bra, men du får gärna lägga ut lite bilder på din mellan dotter ;)

2009-06-15 @ 15:46:17
Postat av: Anonym

NISSE: DET vågar jag inte!

Skulle isåfall vara det som hon har chamignonhattsfrisyr på.

2009-06-15 @ 17:35:34
Postat av: nisse

hahahah det låter som en mycket bra ide, hon har ju redan pojke så så det kan ju inte ske någon skadda

2009-06-15 @ 20:05:33
Postat av: maddah

Nej mamma det är inte ok, skall isf se vad jag kan gräva fram i arkivet=)

2009-06-15 @ 21:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0