Hur ska jag komma hem?

Dagen blev jäkla bra för min,håkan och oskars del.Håkan sanerade garget och eldade massa bråte i fårhagen med nuckorna som troget sällskap.
Jag ick sanerat bort en del "borden",rensade grönsakslandet ,kupade potatisen(som börjar blomma nu) tränade oskar med rutan och fjärren samt apporteringen(som funkar fint nu)INTE säga FÖR mycke nu(peppar,peppar).Såtta-Bengt förbarmade sig över vidruteproblemet p¨å Forrrden,så kom igen regnet nu är jag beväpnad med fungerande torkare.
tvättade och fixa till lite innomhus när det kom en skur därute.
judas anmälde sitt intresse för ett mål lagad mat a'la Håkan (fläskfile med färsk potatis ,gräddsås och gröna saker). Det blev tillockmed en mat låda till henne?
Har jagat mina nära och kära för att om möjligt få en nattaskjuts hem på Fedag,men INGEN kan.Julia ska hämta Oskar på dagiset när hon slutar jobba och vara här tills Håkan kommer från studentuppvaktningen,TACK JULIA!
Så långt är allt fixat.Men Håkan kommer att ta sig en öl eller två på sitt håll och jag kommer vara lite salongsberusad efter resan och firma festen i min HUVUDSTAD Göteborg,så nu återstår PROBLEMET:Hur ska jag komma hem?
Jo man kan tänka sig att vaa helnykter,men är det så kul?
TAXI?........DYRT!
TJATA PÅ HÅKAN?....LÖNLÖST!
TJATA PÅ NÅN UNGE?.......LÖNLÖST!
Finns det nån som är sugen på att köra hem en helt underbart trevlig om än lite tjatig Pamsan mitt inatten på fredag?
Judas har erbjudit sin mamma att sova där.MEN jag vill ju sova hos mig och ihop med Håkan och Oskar och vakna i MITT hem.
VI FÅR SE HUR DET GÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0