Alla fyller år idag.....

Igår tog jag ett beslut som jag sen kännde mig riktigt nöjd med.
Det var ju dags för utställning i Tvååker och Big O skulle ställas av sin egen matte ,det vill säga undertecknad.
iförberedleserna inför utställning med den killen så ingår ALLTID en viss del av oro,oro för om han ska låta sin dova stämma höras i kontakt mid domaren.Men eftersom jag betalt en ansenligt stor anmälningsagift så åkte jag dit och satte mig vid ringside vid åtta-tiden på morgonen för att få Big O lite blas'e och "kaske" mer avslappnat inställd till utställningen.
Vid min sida dök Malin med Teamwork Savanna upp och vi började diskutera hur jag skulle göra eller det var mer jag som diskuterade med mig själv om hur domartanten kunde vara.Om hon var alltför intresserad av att lyfta och studera Oskar i munnen eller inte alls.
Jag såg redan på första hunden hon dömde att detta blir ICKE bra!
Så jag strök killen eller rättare Malin gick och sa till att vi inte kommer att delta .Någon anledning behöver man ju inte uppge men anledningen var att han var behandlad med medicin  för sitt ormbett och INTE FÅR visas då.
Tack Malin för att du upplyste mig om detta som jag inte haft en tanke på själv.Men det var skönt att inte visa honom då domartanten var en terrierdomare och var vansinnigt närgången mot huvud,hals och läppar på dom hundar som befanns sig inne  för bedömning.Vi hade det skönt avslappnat vid sidan av tillsammans med Agneta och lilla söta Elsa som kom och sällskapade oss.
Förövrigt så får jag dessutom tillbaks pengarna jag betalt anmälningsavgiften med när jag skickar in vererinärkvittot från ormbettet.Jag är glad att jag strök för även om han varit med så var iallafall inte denna domare så glad i den typ av boxer som jag har och tycker bäst om utan hennes vinnare blev dom som var av den Engelska modellen lite lättare typ, men så är det ju ,det är domarens personliga tycke som avspeglar sig i hur resultatet blr oavsett vad alla andra tycker.

Efter att vi vimlat omkring och tittat på folk och fä så åkte vi hem hit ochgick en liten runda med hundarna och pallade bigaråer på mysten och fikade i trädgården med vovvarna vid vår sida.
Jag stack iväg till Meja som fyllde 6 år och lämnade paketen till henne ,vi ska dit i morgon kväll och äta en bit mat och kaljsa med dom andra ,men det är ju kuligare att få paket när man fyller så därför fick hon besök av sin älskade mormor i går eftermiddag.Hade köpt två toppar ,en kjol,en sjal ,ett halsband och så den obligatorika femhundrakronan i sverigefonden(ska bli ett körkort en vacker dag).Tira fick en hangaroudpaket.....klänning med halsband till.
Det var en mycket stolt födelsedags-flicka som visade upp sin cykel hon fått av mams och papsen.HON ÄR JU STOR NU ;ska börja skolan till hösten lilla Meja-trollet.Här hade det passat med fotona jag tog igår på henne ,men efter mycket letande och jag var helt säjker på att kameran var här hemma hos mig till jag slog det niosiffriga telefonnummret till Gemrudska familjen idag och fick bekräftat Håkans misstanke om att jag glömt den där.Så foton kommer senare i veckan kanske.
Efter att Håkan slutat jobbet så åkte vi till Elma som fyllde två år ,där fick vi jordgubbar,glass och grädde bullar och kaffe.Lilla söta Elma fick en klänning och tajts och samma femhundra fondpeng.melvin fick också sitt hangaroundpaket,som innehöll cowboypistol,hölster och hatt.
Efter dom besöken så åktes det hem till Furulundska huset och grillades och dracks lite öl och vin.
En riktigt skön dag blev det av den 11 dagen i månaden Juli år 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0