VARFÖR?.

Idag har jag varit en iaktagare hela dagen lång,och om man tar sig tid att vara det så får man se massa saker som man aldrig ser annars.Ja,ja i den mån av ork mellan städningarna i alla förbenade tvättstugor som byggts på Håsten och Sörse.
Det första som fångade mina hawkeyes var mickel i egen hög räv,tassandes runt rävskafferiet på furulund......Men tji fck han så även hans ohängde son eller dotter som var utskickad på andra sidan furulunds hönshus,nono nema höna i sikte för dom rävarna .Till saken kanske hör att furulunds hönshus bara består av just höns nu efter att tuppen helt tydligt blivit Lördagsmiddag i rävlyan ......OCH VI TÄNKER ICKE BJUDA PÅ MER STEK VARKEN GÅS ELLER HÖNA ELLER TUPP!!!!!!
Nästa iaktagelse var att FASEN VAD MYCKET TURISTER DET FINNS I STAN (INGEN PARKERING I SIKTE ,nera vid hamnen bara massa vandrande slöa människor som segar sig över gatan utan en tanke på att det finns bilar).
Jag har ju haft förmånen att inte vistas i stan på länge,men idag skulle det bokas plat på Elbebåtarna för fiske på Onsdag och jag smet en stund från jobbet och skulle fixa till det ,men vad tusan gick ju knappt att komma fram nu när dom inte kan ligga på playan .
Var en sväng till Julian hade hoppats lite att pojkvaskern hade varit där så mamman får se vad hon fastnat för ,men så var det inte utan en mycket trött judas öppnade för hon hade inte sovit i natt så därför sov hon nu vid tvåtiden!!!!!Hmhm! Fick iallafall en loka och en stunds snack innan jag for mot skogen igen.
Oskar fick en halvtimmas träning i ruta,fjärr och inkallning med ställade när vi kom hem.
Sen var det dags för uppfräschning och till Martin och Johanna(Martin fyllde 31 år) vi fick tacopaj,sallad och vin till det sen en kaffe ,tårta och wiskey.

Det finns saker som fastnar i mitt hjärta och som gör så ont ....Det jag främst tänker på är den stackars lille 11-månaders kille som blev överkörd av sin pappa och dog i går .Jag önskar att ni orkar leva vidare stackars människor det gör så ont fast att jag inte känner er så mår jag dåligt för er skull.
samma är det med dom stackars överlevande till pappan och barnet som drunknade i norge .VARFÖR SKA MÄNNISKOR BEHÖVA GÅ IGENOM SÅNT?HUR ORKAR DOM LEVA VIDARE?
Frågor som egentligen ingen kan svara på ,men ändå så verkliga för dom som drabbas.
VAR RÄDDA OM ER OCH VARA

Kommentarer
Postat av: ullisar

det är så mycket sorg och hemskheter överallt varendaste dag. jag fixar faktiskt inte att titta på nyheter på samma sätt just nu. igår gick nån meningslös krigsfilm på tv. jag hatar krig. jag fattar inte krig. varför? hur kan man döda en annan människa? nån som inte gjort dig personligen nåt ont? nä.



fast en (och annan) rolig sak finns ju också. t ex; skulle du få se ullaredsbon får du gärna skicka beskrivning!

2009-07-20 @ 22:21:14
URL: http://ullrika.se
Postat av: Julia

Kul att ullaredsbon kan lysa upp i mörkret av hemskheter=)

2009-07-21 @ 12:40:00
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Mysan

kolla gärna in min bloppis :)

2009-07-21 @ 12:48:44
URL: http://vivalamy.blogg.se/
Postat av: Mysan

Sv: Hehe precis :)

Ha en bra dag du också!

2009-07-21 @ 14:42:40
URL: http://vivalamy.blogg.se/
Postat av: sarah sötnos

Hej!

Jag är en tjej på 14 år & bloggar såklart!

Min blogg handlar om min vardag & vad jag tycker och tänker och så. Skulle vara jätte gulligt om du får lust att börja läsa min blogg någondag! Och om du gör det så kan du ju slänga en kommentar när du ändå är där!=) Glöm inte följa mig på bloglovin heller!

Kram www.shms.blogg.se !=)

2009-07-21 @ 17:23:24
URL: http://shms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0