ÄR HEMMA FRÅN JOBBET IDAG!

Idag gick det inte att åka till jobbet och min gulliga,gulliga Gittanchef hade full förståelse för att jag inte orkade samla ihop min kropp och själ efter en lång natts oroliga tankar med därtill ont i mage och huvud.
JAG ÄR SÅ OROLIG FÖR OSKARGUBBEN!
JA,jag vet att han kan inte få bättre vård än där han är........Men tänk om han blir ännu dåligare och dom inte är där just då?
Ja jag vet att jag är KYCKLINGMAMMAN nummer 1!
Huset är så TOMT,det känns konstigt att inte höra tassarna och fnysningarna och snarkningarna.
Inatt var det extra påtagligt,han brukar ju ligga kloss med mina ben och inatt fanns hur mycket plats som helst för benen och hela kroppen,Jag vill inte ha så mycket plats!
Undrar om han längtar lika mycket efter mig?Undrar om han morrar på veterinären?Undrar om han har ont?Undrar om han undrar var han är?
Det ÄR JÄTTEMÅNGA timmar tills dom ska ringa mig,vilket ska bli vid middagstid.Hade kanske varit bättre att kunna jobba,MEN jag är säkert ingen bra arbetskraft idag har alldeles för ont och är alldeles för orolig.

Tacksam är jag för att dom personer som guidade mig och Oskar till BLÅ STJÄRNAN.....
Körde naturligtvis fel,fastänn Harry gav mig en färsk vägbeskrivning över telefonen på väg upp igår,det är INTE lätt att hitta dit.
Hamnade ute i Torslanda,med en hund som andades allt konstigare,fattade att detta inte var vägen dit,ringde BS men inget svar bara upplysning om att det var bara att ringa på akutdörren så öppnar dom(men man måste ju först hitta dit),så in på ett bostadsområde rattade in på en parkering och fick syn på tre människor på väg in i en bil.Stannade hoppade ur bilen och frågade om dom visste var djursjukhuset låg.-Nä,nä det ligga inta har,do haar kommat feeel! Ja det visste jag!-men var ligger det!  En söt liten utländsk kvinna övertalade sin motsträvigare part att köra före mig till  Blå Stjärnan. Asch,nä det gör jag inte sa lilla farbrorn,medans jag stod där och såg bara lessen ut antar jag för lilla söta tanten sa bara helt kallt .-Hoppa in i bilen och kör.Och han löd.Jag hade aldrig hittat ,inte den vägen iallafall som dom rattade mig.MEN rätt som det var så var vi framme på parkeringen och lilla tanten och motsträvige herrn hoppade ur bilen samtidigt som mig .Jag gav dom bägge en stoor varm tacksamhetskram och ta mig tusan tinade inte lillfarbrorn upp såpass att han log och kramade tillbaka .TACK SNÄLLA NI!
Nu känner jag mig en aning skärrad över att det kan finnas ormjävlar här på våran tomt!
Jag som har sån ORMSKRÄCK! HUR ska jag komma över detta?
Håkan letade i komposten och i rishögen på baksidan igårkväll,utan resultat.Nu ska det ormsäkras och inköpas ormvibratorer(det finns).MEN VAR? GOOGLA blir min uppgift idag,för nåt måste jag göra om jag inte ska oroa ihjäl mig under förmiddagens gång.
LILLA MAMMAS GUBBEGRABB,BLI FRISK OCH SOM VANLIGT IGEN .

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tänker på er idag och hoppas att allt blir bra.

2009-07-02 @ 09:32:09
URL: http://www.123minsida.se/Zacco-boxerbus
Postat av: Karin, Hanko o Frasse

Vi tänker också på er! Lilla söta Oskar gubben! Hoppas han frisknar till snabbt! Tröstekramar till dig vännen!

2009-07-02 @ 10:09:33
URL: http://www.nogg.se/fidelhofhanko
Postat av: maddah

Hoppas att oskar är hemma och som vanligt igen, går ju inte ha en upsvullen boxer=)



Massa pussar och kramar på er

2009-07-02 @ 16:28:04
Postat av: [email protected]

JÖSSES!!!! såg detta alldelse för sent för att ringa men jag hör av mig så snart jag kan!!! Lilla hjärtat .... tänker på dig och lider med dig och naturligtvis lilla Oskar... inte allför längesedan du ringde och tröstade mig när lilla rumpan hälsade på Blå stjärnan och det är fullständigt VIDRIGT att gå hemma och vanka och inte få något gjort mer än att oroa sig... stackars lilla Pamsan... jag vet hur det känns och Oskar har det säkert allra bäst ..men allara..allara bäst har han ju det hemma med matte. Hoppas han kryar på sig och ska försöka ringa så snart jag kan ...

Massor av tankar och kramar till dig och familen och skickar MASSOR av må bra karma till lilla gubben.

2009-07-02 @ 22:35:11
Postat av: pamela

TACK, ALLA underbara människor som kramat oss på avstånd.DET känns så bra och faktum är att Oskar blivit mycket bättre tack vare er och medikamenter.Till er alla en JÄTTESTOOR KOLLEKTIV BAMSEKRAM från MIG och Oskar

2009-07-04 @ 12:57:48
Postat av: ullrika

men fy så hemskt. jag har inte uppdaterat mig på flera veckor å knappt hunnit prata med dina barn så jag hade ingen aning. det har gått bra förstår jag det som iaf? usch usch usch. stackars er allihopa och hejja för gulliga snälla vänliga människor som lilla tanten som stod på sig!!



krams i mängd!

2009-07-06 @ 23:05:02
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0