tänk om!

Jag brukar inte bli särskillt oroad över rapporter om kommande influensor,tvärtom ser jag mig nerbäddad i sängen och sköntattslippajobba-andan lägger sig som ett gött täcke över min kropp.MEN NU ÄR JAG RIKTIGT OROAD,för att det skrivs ju så mycket om att detta ungefär är jordens undergång och jag låter mig dras med eller det är svårt att inte göra det.
Jag är inte det minsta oroad för egen del ,men för mina barn,Håkansbarn och våra barnbarn och alla andra unga människor som tydligen skall bli mest drabbade.
Är det skrämmselpropaganda eller SKA vi vara RÄDDA?
Jag vet faktiskt inte .Är det nån som vet?Rapporter kommmer dagligen om nya insjuknade UNGA människor,men ändå så ska dom gamla vaccineras först, är inte det konstigt?Sen är ju riktigt små barn FÖR små för detta vaccinet! Jag vill inte att tidningar ,forskare ,läkare skall få rätt, och hoppas av hela mitt hjärta att det är typ "storm i ett vattenglas"-effekten som blivit alltför uppskriven för det FÅR inte var så illa att unga,barn och halvunga dör i en sjukdom som heter "svininfluensan" eller nån annan sjukdom heller.JAG ÄR OROAD!!!!!!!!!!!!!         DET ÄR SKÄMMANDE!!!!!!

Förövrigt så känns det gott att få vara ledig i morgon och ge sig ut på böljan blå ,om det nu inte blåser för mycket för CLIPPER att puttra ut från Varberg till Dobbers bankar ,nä naturligtvis till Fladen men Dobbers bankar låter så bra.
Husets boxerkille får ju av naturliga skäl stanna på land och hos dagiset medan vi fångar många stora fina fiskar.

Jag har alldeles glömt att berätta att jag sent om sider fick mig en" morsdagspresent" FÖRRFÖRRA fredagen när alla barnen bjöd hit sig på middag,det var förövrigt den dan pamela tog sitt allra första dopp för året,men inte det sista för det kan ha varit förra onsdagen då dom var här igen och fick lockat med mig till ÄlvasjönGOTT som tusan var det. Morsdagspresenten bestod av en klippning(kan vara så att dom tycker morsan blvit lite väl luden).TACK mina kära ungar!Ni är bäst!

Kommentarer
Postat av: ullisar

klippning? på salong eller trehuvat gemensamt arbete?

grattis iaf!



:)

2009-07-22 @ 00:20:40
URL: http://ullrika.se
Postat av: nisse

oroa dig inte för svin infuensan, kommer det så kommer de, naturens sätt att ränsa ut lite, dö skall vi alla, å som sagt det finns bra hjälp medel för att överleva, läste att blir man smittad av virus så har man alltid 75% chans till överlevnad, vilket är rätt så högt. ta du de lungt å tänk på fiskarna som du skall dra upp i kväll.

tack för i går mvh nisse

2009-07-22 @ 09:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0