om ingenting alls......

Klibbigt,svettigt och allmänt äckligt väder om jag får tycka nåt!
Nä,nu vill jag verkligen ha regn.....döm mig inte för det,men jag vill verkligen ha lite "dåligt" väder!
Framförallt vill mina grönsaker och blommor ha regn i fina strilande strålar.Det ser ut som öken i grönsakslandet och att vattna är liksom inte ens med på kartan ,för våran brunn är ett riktigt lågvattenmärke,det enda som just nu får vatten i slang är mina tomater och min alldeles tokväxande gurkplanta.
ALLA andra små gulliga växter får klara sig med nattdaggen som ju ändå är lite fukt.
Måndagens arbete är gjort och här snackar vi svettigt värre ,men till sist så var allt klart och hemresan ställdes med mellanlandning på hundpanget där lilla gubben hämtades upp.
Tänkte börja träna i liten skala idag ,för Big O verkar helt OK nu,jag har lagt ner planerna på ett tredje förstapris i ettan och kör för fullt för att kanske klara ett andra pris i tvåan,det skulle isåfall vara ett gott steg på vägen.
Jag har anmält oss till tvåan på boxer-SM och det vore ju kul(riktigt jäkla kul faktiskt) om vi kunde klara det med äran i behåll.
Jag ,Therese och Trippan ska nog om jag förstått mejlet från boxerklubben rätt vara spårmottagare på SM.et och det blir nog bra.Ska dessutom ställa Big O i öppen klass(KRISTINA ! HJÄLP!!!) .
När min käre goe åkan kommer hem idag så kommer jag att tjata på att han ska klippa gräset för nu när det blivit lite långt så syns inte det om det är nån ormjävel där och det kan jag inte förlika mig med alls .Det har blivit jättejobbigt att vara "pamela ormräddast" efter det där med Oskar,jag tycker mig ana ,se känna ormar överallt nu.FASEN MED!!!   Vill ju vara i den tron att det INTE finns sånt här!!!!!
På Lördag ska ju Oskar också ställas ut kom jag på just nu.SPÄNNANDE värre!!!
Så har jag då skrivit om egentligen inget alls men det var vad som har hänt i dag i verkligheten och i mitt huvud......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0