Lördag.

Vaknade i ottan till en väldgt Pamsanvänlig väderlek utan för mitt sovbo.Alldeles svalt och lite vind  luften ,precis som jvill ha en perfekt dag.
Håkan jobbar till tre,sen blir det bara mys härhemma ,jag Håkan och oskar ska bara vara ,kan bli en avikare till Mysten efter grillmiddagen.

Igår satte vi oss ÄNTLIGEN ner och "försökte " få till den där sommarfesten som vi ska ha för barn,barnbarn och syskon och Lasse,håkans pappa med respektive.DET blir ju ett ganska stort kalajs för tillsammans blir det 26 personer.Vi ringde först våra barn,för det är ju nödvändigt att alla dom kan i första hand,resterande kan man ju inte ta riktigt så mycket hänsyn till för tyvärr "ni är inte riktigt så viktiga som ungarna".är  högst osannolikt att alla ska kunna påsamma dag. Men nästan alla kunde iallafall,ett tveksamt svar var från min broder uffe,men han får väl skylla sig själv då.Sen kunde inte en av Håkans bröder,men som sagt det blir iallafall 26 personer.

Kräftkaljs tänkte vi att det skulle bli ,för det är ju den tiden och kräftor inskaffas via kontakter,dom små kräftorna blir det men desto fler av dom,till det kan det bli västerbottenpaj,lite grönt(nödvändigt),lite gott bröd,kryddig ost,ja så får det bli.PS:Bien som är gammal fiskar äter INTE skaldjur så han får väl ha nåt köttigare.

ÖNSKAS: Fint väder den 8 Augusti.Reservplanen är : Altanen.Blir nog bra det där.

Det fiskades ju i Onsdags .Fiskeklubben "Der gädden" hade tävling på havet,det blåste friska vindar och jg älskar det.Håkan vann den nyfådda vandringspokalen från roughrts mormors dödsbo.Den ståtar på hyllan i köket,så ärade fiskeklubbsvänner......fixa snart en ny tävling för den ska vandra mellan oss i klubben och jag är inte säker på att jag vill ha den här.

Nu ska jag ta min bäste vän Oskar och åka till klubben i varberg för lite träning,får väl se om det finns nån annan där så man kan lägga en plats och inte minst viktigt "tjöta lite".
Bokade in oss hos Benny Steen den 12 Augusti ,dan före att jag åker upp till vårgårda med terese för att delta på årets boxer sm .ska bli så jäkla kul! Idagarna fyra ska vi vara där och bo i tessans husvagn med stina och oskar och gnugga oss med alla andra undrebar boxer/ägare .

Två helger efter det så går det stora bruks-SM.et av stapelen i Falkenberg och då ska jag vara på plats för att sölja fika och sånt där nödvändigt.OCH naturligtvis heja fram dom deltagare som jag värnar om och tycker mycket om.Tex.LENA som har två hundar med.Du är så duktig Lena och det är Elin också som har med Nixa.SEN har jag en djup önskan om att Harry kommer med från reservlistan ,för vilken fest om en boxer en swedboxare kunde få vara bland dom allra bästa på årets SM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0