inte mitt fel.

fisketuren bokades till 5 personer och dagen som det skulle fiskas var idag Onsdag 22 Juli Maddah,Judas,roghert,Håkan och jag .
Vi har tillsammans 1500 kr i presentkort och jag bokade på plats nere i hamnen.Hade tänkt åka med den tidiga turen kl.0600 men Dagis-kristina kunde eller ville inte ta emot Oskar så tidigt(för då skulle alla vovvar bli kissnödiga och hon tvungen att gå ut så tidigt),så igår morse ringde jag et nummer jag fick på eniro för att boka om till eftermiddagsturen,men det var en telefonsvarare tillhörande "pontus" som bad mig tala in mitt meddelande och så skulle han ringa upp .
Även om jag hatar talande maskiner så såg jag mig nu tvungen  att säga ett par ord som att jag ville boka om tiden och bad honom ringa mig.
Hörde inget på nån timma och fick tag i håkan som kollade upp ett par tel.nr till fladen-båtarna.....ringde Och hör och häpna någon svarade ,dock en något desorienterad kvinna som ganast börja drabbla en lång osammanhängande menig med innehållet att dom går inte ut i dag för det blåser.Jag fick henne att ta sig samman och lyssna på vad jag sa.....Jag heter pamela P  A  M   E   L   A Johansson och har bokat en tur för fem personer i MORGON bitti MEN vill boka om till EFTERMIDDAGSTUREN.      JAHA!    VAD hette du?   P   A    M  E   L   A...................JAHA! du vill inte åka på morgonen ?   NEJ!,Det vill jag inte.    Ja då bokar jag om dig till eftermiddagen och om du ringer i morgon vid middagstid så vet vi om vi går ut!   JÄTTEBRA,tack så mycket ,     hej då! 
Så långt var allt frid och fröjd!
Satt vid datorn i morse när mobilen ringde och svarade.   ÄR det Pamela ?      JA?   Ja detta är PONTUS på fiskebåten som ni bokat i dag på morgonen.  Jaha?  Ja, ni kom inte !  Nä, för jag bokade ju om den igår till eftermiddagen!  Nähä, det har du inte gjort! Joho, det har jag visst det!  Jag pratade med en lätt förvirrad kvinna som bokade om oss.   VILKET telenummer ringde du då ? Var det  14095?  Japp!  Ja då har du bokat om på en annan firma!  ???????? VA????
Men jag ringde ju dig och bad dig ringa mig för ombokning,men hörde inget och ringde ett nummer som hade samma firmanamn (iallafall nästan)
PONTUS:Ja jag stod här på morgonen och det fattades fem personer och det var väl ingen ide att ringa dig då när jag kollade genom min mobil för kl var bara halv 6 då!  jo,det hade du kunnat för jag var allt vaken då du PAMELA: .Men varför har du inte ringt mig igår när jag upplyste om att jag ville boka om? Nädu ,JAG får faktiskt ett hundratal samtal om dagen och hinner inte det!??????? (varför ha telefonsvarare då?)
(Pontus):Ja men du får ju boka om på samma firma som du bokat !  Pamela:HUR lätt var de då?  när ingen svarade!    Pontus:Det är ju som om du bokar resa med Silja-line och bokar om med Lion Ferry! Dryg och tyken hade han blivit vid det laget också.  DÅ gick mamses röst upp sju nivåer och brösttonerna tog vid ....Pamela: JAG kan väl för fan inte veta ,när jag ber om att få boka om en resa med er till en annan och den personen (förvirrad kvinna) säger att det går bra och att jag är bokad där Förvirrad kvinna: .Nu har jag bokat om er till eftermiddagen!  Pamela:  OCH DU INTE ENS BRYR DIG OM ATT RINGA UPP MG TROTS MITT MEDDELADE! Självklart tror jag att det är fixat då!Pontus:   LUGNA nu ner dig ,jag ska ringa till det andra bolaget och höra hur dom kunde boka om nåt som inte ens VAR BOKAT!  
Där avslutade vi vårt samtal och jag ringde själv upp damen som bokat om mig och hon sa att hon inte förstod eller kunde begripa hur hon kunnat göra så ,och extra jobbigt blev det för henne när jag sa att vi har ju presentkort på den förstbokade turen och trodde ju vi bokat samma firma men annan tur .Pamela: SÅ VAD GÖR VI NU MED DET?   Ja det var väldigt oturligt sa hon ,MEN vi får ta dom (presentkorten) som betalning här eftersom vi gjort fel!  Förvirrad kvinna:  .MEN JAG FATTAR INTE VARFÖR JAG GJORDE SÅ!,Det Var hennes sista ord ,plus att vi var så välkommna kl tre till Falkkärs relling. Som det kan gå när inte haspen är på!!!!!!!!!  Hoppas vi kommer med idag på nån båt iallafall.

Kommentarer
Postat av: Karin och dogs

Hoppas ni får en trevlig dag ute på det stora blå och en massa fisk också! ;) Försökte ringa dig igår men kom aldrig fram. Men tänkte höra om nästa vecka passar bättre för dig? Så kanske vi kan spika en dag då istället? :) Kramisar till dig och dogen :)

2009-07-22 @ 13:38:55
URL: http://www.nogg.se/fidelhofhanko
Postat av: Karin och dogs

Hoppas ni får en trevlig dag ute på det stora blå och en massa fisk också! ;) Försökte ringa dig igår men kom aldrig fram. Men tänkte höra om nästa vecka passar bättre för dig? Så kanske vi kan spika en dag då istället? :) Kramisar till dig och dogen :)

2009-07-22 @ 13:39:13
URL: http://www.nogg.se/fidelhofhanko

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0