lyxa till det.

Kejsarkrabbans ben ÄR synnerligen DYRA.Kan jag konstatera nu.
Efter jobbet går(satan så svettigt) så infann sig ett sug efter fisk ,så rattningen gick till Fiskeexporten nere i hamnen ,som så lägligt är granne med bästaste Kustbageriet.
Stampade in i en kyligt skönt underbart fisksortiment-doftande butik.Gott om sommargäster som tagit över stan särskilt "ullharar"fanns därinne.men mig stör dom inte alls ,bara dom inte blir alltför påträngande OCH uppför sig så kan dom väl få finnas här.
Långt om länge var det min tur ,och nu hade jag blivit så där velig som jag kan bli om jag får välja FÖR länge.
Fisk ville jag absout ha till middag ,men vilken?
Håkan har såna underliga fisk-matvanor! Det FÅR INTE vara ben i dom?
Dom får inte smaka DY?
Platta fiskar är inte gott?
Jamen vad väljer jag då?
Jo,hade tänkt mig makrill inkokt med pot och kall sås:SÅ jäkla gott!! MEN MÅNGA ALLTFÖR MÅNGA BEN I DEN FISKEN.
Har länge spanat på jättelika krabbklor,typ 40 cm långa . Och nu skulle jag kunnat tänka mig det som en liten förrätt en vanlig Tisdag ihopa med vitlöksmajonäs och hovmästarsås + en god seg brödbit från nämnda Kustbageri.......
Alltså sa jag till den väldigt söta trevliga killen bakom disken att ---Ge mig ett par krabb-ben (2) st.
DET var ungefär när killen la dom på vågen  och jag fick se vad dom kostade som mina fiskmiddagsplaner gick upp i rök.
ETTHUNDRANITTIOTREKRONOR OCH SJUTTONÖRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!     FÖR TVÅ BEN?

 Jag kunde faktiskt inte med att säga att,--- då får det nog vara med dom idag,jag fann mig inte alls. I mitt huvud så var väl det åsatta värdet ca: 50-60 kronor.
(och det hade varit väl dyrt det med,FÖR TVÅ BEN)

Innan benköpet hade jag i varjefall fått inslaget tre spättor som jag och barnen ska ha (håkan tycker inte om dysmakande fiskar, Löjligt!  Det är ju godaste fisken med smält smör och citron)
.
ALLTSÅ GICK JAG DÄRIFRÅN BETYDLIGT FATTIGARE ÄN JAG KOM DIT ,OCH INTE BLEV DET NÅN FISK MIDDAG HELLER .
MIDDAGEN IGÅR BESTOD AV KÖTTGRYTA,POTATIS OCH DÄRTILL .......FÖRRÄTT    MED KRABB-BEN ,SÅS OCH BRÖD.
MEN god var den som tur var. Julia fick stifta bekantskap med dom långa benen och både hon och jag och Håkan tyckte faktiskt att dom var så goda att dom var nog ändå värda priset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0