det kunde gått illa....

Denna bild får illustrera vad vi håller på med just nu och tränar.Just det han ska INTE sitta i rutan,men det gör han normalt inte heller bara när han blir tillagd att göra så,eller?
söt är han ivarjefall.
Jupp han är friskskriven igen och jag är lättad in i hjärtat att inte ormfan har gett honom någr men för livet.......
Idag efter jobbet åkte jag mig till gallerian för att inhandla presenter till våra barnbarn som fyller samma dag MEJA (6 år) och ELMA (2 år) på Lördag. Jag körde upp bakom gallerian och snokade efter parkeringsplats det stod en svart SAAB-kombi och väntade på lucka och han backade in på en plats ,ingen pålats åt mig utan jag vände borta vid grisarna dom satt upp så det inte ska gå att köra runt heller.När jag vänt såg jag en gul vilvo backa ut och köra och kvickt som vesslan befann jag och min bil oss blixtsnabbt i luckan som blivit,GÖTT !Men då börjar den svarta SAABen blinka med ljuset och körde upp kloss bakom mig (trodde faktiskt att han skulle köra på mig)Han (för det var en man ) slängde sig ur bilen som nu blockerade hela vägen och rusade fram till mig och slet upp dörren och sa :-DET DÄR ÄR MIN PARKERINGSPLATS! ????????????VA??????Fatta noll!!!! PAMELA(P) svarar,  DIN?????SAABGUBBEN(SG)säger, --ja ,jag stod och väntade på den(P).-- JAHA,Men du har ju en ! (SG)----   Men jag har bara backat till den för att han skulle  komma ut så jag kan ta den här  istället.(P)---Nej du ,den här är min nu.....Jag kunde ju faktiskt inte veta vad du planerade i en bil på andra sidan gatan.(SG)-----Det är ju såna som du som gör så det blir så mycket bråk i trafiken!   (P)????????VA???  (SG)---Ja det är det ju!  (P) ---Nädu ,om du lyssnar på vad du säger själv så kanske du förstår att det kan vara tvärtom, såna som blir så förbannade för att folk inte är tankeläsare eller ens synska i trafiken att det är dom som tgör den största faran..Nu hade det börjat tuta på SAAB-ägaren som alltjämt stod parkerad MITT i gatan och blockerade den helt .Jag gled ur forden och med ett litet skratt i ögonvrån så spatsrerade jag rakryggad därifrån medan folk började skälla runt om på den argaste SAAB-ägaren i stan.Det sista jag hörde var ..JÄVLA KÄRRINGJÄVEL...................Ha,ahahah SKÖNT med sansade män eller hur?
Ta det lugnt i trafiken ...............
Åh så är jag så lättad och glad för en sak som har kännts alldeles tung ,grå och tråkig och som jag egentligen inte förstod hur det kunde bli så.Men nu är det utrett och DET KÄNNS SÅ BRA.....

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, 1-0 till mamsebamse=) Gött att du behöll lugnet och inte gav din plats till den arga farbrorn! Han har antagligen ett svårare liv än dig=)

2009-07-09 @ 22:34:18
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tänk att man missar allt kul. Själv hade jag nog backat ut från parkeringsplaten fort som sjutton åkt hem , varit arg och gråtit. Sen hade jag fått åka tillbaks en annan dag för att handla presenterna. Bra jobbat av dig tycker jag. Hoppas att han fick mycket skäll där han stod parkerad mitt i vägen. Det var rent av kanske en turist(badjävel) till råga på allt.

2009-07-10 @ 08:25:21
URL: http://www.123minsida.se/Zacco-boxerbus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0