en helt vanlig måndag.

Måndagen är avklarad vad gäller jobbet,idag är vi garanterat ensamma vid matbordet då det vankas lever,finns inte mycket som slår det.Men inget barn har lärt sig gilla den rätten och dom får skylla sig själva(tusan så gott).
Var en sväng på Willys(dont tell Håkan about it)för att jag hade tänkt mig ärtsoppa kokad från grunden idag.Är det svårt att hitta NÅT där nu?Ja jättesvårt,när jag äntligen frågat mig fram till ärthyllan ,så var dom förståss slut.Äter folk mycket ärtor?Ja ,kanske det!
Fick i varjefall handlat Tor-bröd(mycket fint bakeoffbröd),sardeller(salta goda små fiskar),Äpplen (Jonagold,bästaste äpplena denna årstiden)Och istället för ärtsoppa blev det ungnötslever,lite grädde,korv till Oskar,salami till mammamackan i morgon,Ja det var typ alltsomallt.Valde självscanningen alltid lika spännande,(jag gillar verkligen INTE maskiner som försöker prata med mig)och det gick ju ganska smidigt förutom att den var så djäkla snabbare än mig.
Var hos ninuchkan och hälsade på när jag jobbade.vi satt i trappan hemma hos henne och maratonsnackade i en halvtimma,om allt möjligt ,hon ville bjudit på kaffe ,men för en gångs skull hade jag sådant med mig till jobbet idag och var inte så sugen ,men snacka är alltid kul och nina är en helshysst tjej,synd att hon inte är ihopa med Roughert längre.
Idag ställdes Janette ögamotöga med mig,jag kom till deras ingång precis när hon kom från andra hållet och jag såg hur hon försökte komma på en bra anledning att svänga höger eller vänster,men hon hade en arbetskamrat med sig så bita i sura äpplet blev lättaste allternativet för henne.Hon tillochmed hälsade lite så där helt appropå,när den andra tjejen hälsade på mig.Det tar sig ,sa mordbrännaren.

Kommentarer
Postat av: ullpäls

lever? shit. blä. näää.



å ojsan! hälsade? var väl tvungen då...

2009-01-27 @ 21:47:25
Postat av: pamela

ULLISAR:LEVER är fantstiskt gott.Inbjuder härmed lilla fam hedbertar till levermiddag på furulund,välkomna.Har DU gett levern en chans?

Ja,typ tvungen,kan man nog säga.

2009-01-28 @ 07:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0