Lusten på återtåg.

Helgen är över och jag skulle börjat jobba idag,men mådde inte alls bra igår .Illamående hela dagen lång.Var ute en timma och gick sakteliga fram i naturen för att göra Oskar glad och få andas lite frisk luft ner i mina rökfria lungor.JA    JAG är mycket stolt över mig själv,när det gäller rökstoppet och det går fortsatt över förväntan
Idag känner jag mig mycket ,mycket starkare och anar en viss motivation att få gjort något med,så nu röjer jag upp i träsket furulund.Bytt lakan stoppat ner och om tomtegubbarna,ska åka och inhandla lite fina nya blommor till köksfönster och bord(jag vet det är bara måndag,men varför inte en måndag?)
Känner även att matlagningslusten återvänder ,sneglar på nya recept och även gamla(soppa i all ära men soppa varje dag blir lite övermäktigt)men en gigantisk bantningskur må det varit för min julsmåfeta kropp känns så lätt igen.
Oskar är lite förkyld än ,snorar lite och ligger väldigt gärna ihopknycklad vid min sida så fort tillfälle ges.
Kylskåpet är inte heller nån upplyftande syn.Ska göra en kraftansträngning och rensa ut allt typ.
Jakten på nya mobilen fortgår,svårt som tusan att bestämma mig för vad jag vill ha.
Jag väntar fortfarande på att Oskars uppfödare ska sätta ut bilderna från Mydog på sin hemsida,har mejlat om bla det och en fråga om hans onda hals,men får inte nåt svar.Och då blir jag en aning frågande,ska jag fråga nån annan uppfödare?Ska jag fråga henne igen,med risk för att verka tjatig?Är jag tjatig?Är jag inte bara en orolig matte?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja ut med bilderna så fort som möjligt tycker jag. Maila igen!!! Det ligger ju i hennes intresse också eller hur? Har man så snygg hund så måste ju alla få se. Bra att du är på benen och livet hittat tillbaks till kroppen. Här hemma har magsjukan gjort ett litet återtåg hos lillkillen. Vi blir hemma i alla fall idag, sen får vi se. Gör riktigt fint i köket nu!!! Kram Åsa

2009-01-19 @ 12:29:56
Postat av: Linda

Ja ATT DOM HAR jävla Aftonbladet!!Kolla in svaret jag fick från chefredaktören!! Maila du oxå, hennes mail är publicerad!Jag blir vansinning,kärringen som har hunden säger att den hellre blir dragen i pulkan är att han drar den själv, ja o vad fan kan det bero på !?För att hunden har ont är överviktig och orkar inte!Hoppas fler kommer att bry sig.



2009-01-19 @ 20:53:27
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0