sakta men säkert

Idag är det ett "litet"jubileum inom mig som firas med att hela världen utanför består av ett strålande vackert väder,RÖKFRI en hel vecka..........HURRA,HURRA,HURRA ,och allt hade varit gott om inte sabla influensan slagit undan fötter och huvud på mig. 
Nu är jag feberfri men snorig,ont i armar och ben,ont i bröstet( inte n) och en djävulsk hosta som håller på HELA dygnet,SÅ idag ringdes jag till läkarstationen för jag hostar så jag spyr och så gör det asont i bröstet.
Snäll doktor skrev ut morfinbaserat hostdrink så nu ska det bli "roligare" att hosta,.....Nja,det är väl inte så det funkar men jag vet att mina lungor lät bra och i övrigt stog läkaren ca 3 meter ifrån mig(smitträdd?)Men trevlig var han och jag tror på min hostmedicin och det är väl huvudsak,tron kan ju försätta berg som bekant.

Nackdelen med att friskna till imitt fall ÄR att jag upptäcker hur otroligt skitigt,dammigt och trist  det blivit under min dvala,så lite småirriterad kan jag känna mig nu,(friskhetstecken?)fast jag gorde ett ryck och städade av kök och toa så nu står jag ut tills imorgon ,när jag förhoppningsvis känner mig ännu lite bättre.

My loverboy är hemma också idag för samma orsak som jag,så vi ligger som två sardiner i soffan mellan toa/mat besöken.
En som INTE är helt nöjd med utvecklingen här på furulund är OSKAR,men lilla mammas gubbe-"inget att göra åt"

INGEN har orkat ta på sig matlagningen men Håkan är den som ivarjefall handlat hem pås/burk-soppor .Och det är nu fjärde soppdagen här,börjar längta efter NÅT annat.

Kommentarer
Postat av: maddah

Oj håkan me!! Hoppas verkligen ni blir friska snart massa friskatill kramar från mellanpälsen.

2009-01-15 @ 21:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0