Efterfest,som på nyförälskelsens tid.

Igår var jag ute och spårade med gullegnuffhunden,han var SÅ duktig och noggran,spåret hade jag lagt över olika underlag och över viltåker ,över väg,genom skog,och genom kalhygge MEN det uppstog inte ett endaste problem för Oskar,han VAR verkligen duktig.Jag kände att jag nu fått kontroll på att läsa av honom och DET gjorde mig lugn och metodisk.
Det aglar ju helgdagar i dessa tider,är faktiskt väldigt trött på dom hela och halva dagar som blir.........NU vill jag ha rutinvardagar med lediga helger igen och det blir väl så ett tag nu ,tror nästa helgdagsanstormnig blir först till påska.
Vi Furulundsmänniskor hade en lugn och mysig lördagskväll ,Håkan fixade käk som brukligt på lördan,det blev kycklingklubbor och potatisgratäng.GOTTGOTT.
Kollade körslaget och har väl ingen åsikt om det mer än att jag inte tycker att Wellsen är nån Falkenbergare för att han har hus där.KLIPP dig och väx upp Robert.
Vi drack ett par glas vin(håkan drack öl) och satte på cd.nladdad med Dr.Hook,Elvis(protest från håkan)Kramrock,Bruce Springsteen och Hootenanny Singers collection.Och precis som när vi hade våra tvåmanna efterfester i glommen hade vi allsång till just Hotenanny singers HELT UNDERBARA "OMKRING TIGGARN FRÅN LOUSSA".LYSSNA PÅ DEN!  NJUT AV DEN!
Jag har av Lillapälsen fått information om hur man laddar ner små videosnuttar till bloggen,MEN jag fixar det inte.HJÄLP!!      Men OM nån skulle vilja lyssna in sig finns den ju på you tube.
Nu stack håkan i väg till den hett efterlängtade första isfisketuren,jag och hund kommer senare med korv,grill och promenadskor på .ÄR DET NÅN AV ER UNGAR SOM VILL MED;SÅ MEDDELA MIG SNARAST ,då korvinköpet ännu inte är fixat.

Kommentarer
Postat av: Kattis

God Fortsättning till er på Furulund!



Don't miss " Thelma and Louise" på TV8 ikväll....



Hälsningar från soliga Örebro och 17 minus....(Puss till Oskar! Saknad....)



Kattis

2009-01-05 @ 13:59:01
Postat av: ullisar

ååh. den gamla typen av efterfest saknar jag. mjau.

2009-01-05 @ 22:36:10
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0