Allt som jag känner!

Igår fick vi verkligen betalt iform av storslam på My Dog ,mässan göteborg.Denne snygge kille var absolut bäst igår av alla boxehundar,men där var så många snygga att se så jag är så STOLT och tacksam att få äga en sån hund,han gör mig glad varje dag med sina hyss och sin arbetsglädje.Igår blev jag tårögd när han vann och när grppvinnaren skulle utses så gick alla hundar som vunnit sina rasklasser in i en lång rad på stora scenenn var så STÅTLIG och VACKER,fast att han var trött efter 10 timmar i ett gytter av hundar och flera uppvisningar så var han lika stram och samlad i denna sista föreställning för dagen.Då tittade jag på Julia och sa med tårar i halsen att nu får du inte titta på mig för jag gråter av glädje över den hunden.ALLA boxermänniskor är underbara och väldigt generösa med grattis och andra glädjeyttringar.Oskar och min tränare visade honom MED bravur ,INGRID är så duktig med att förmedla sina kunskaper till oss som tränar för henne,OCH hon var fantastiskt duktig och proffsig i går,körde som tusan med mig så svetten lackade .Dagen blev låååång,men underbar.Det jobbiga var att vänta tills alla grupper var färdigbedömda,så att slutbedömningarna kunde börja.MEN än en gång vilken hund-dag det blev.Det här ska jag njuta av länge.Julia lillapälsen var också med (min lilla vapendragare).Hon var också trött på kvällen,inte konstigt alls ,hon var min hjälpande hand ,typ hämta,fota och bära.Allt som jag känner i mig nu är varma ,sköna och glada känslor,och dessa sänder jag till:Mindred/madde (Valsängens kennel)Ingrid,Julia,Harry(det var du som fick mig att förstå HUR bra oskar är),Alla snälla gulliga hundmänniskor som nästan orsakat dataskalv i Furulund,Kattis,mina tränar kompisar,Hanna(som fotat)Elisabeth(som också fotat),Håkan (som på sitt jordnära och trygga vis stöttar mig,när det känns risigt nån dag).Hoppas verkligen jag inte glömt nån.MEN MEST TACKSAM ÄR JAG MOT OSKAR SOM UPPFÖRDE SIG SOM EN STJÄRNA IGÅR,MIN GODHJÄRTADE KOMPIS I ALLA LÄGEN.   OM NÅN VILL LÄSA OM HONOM SÅ FINNS HAN PÅ http://www.123minsida.se/rolex Valsängens Rolex efter sin allra sörsta seger MY DOg 6 januari 2009

Kommentarer
Postat av: Lillpäls

Sikken rosettplockare han är=)

2009-01-07 @ 14:12:36
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Kattis

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Jag sitter med tårar i ögonen och en stor klump i halsen , Pamela! Jag är så glad för din skull, glad att du är Oskars matte och att Oskar är Oskar.....!

Han är kungen....



Stor varm kram till dig och kung Oskar!

2009-01-07 @ 14:49:04
Postat av: Åsa

Rosetter är snyggt alltså........Grattis!!!!!

2009-01-07 @ 15:22:46
Postat av: Mellanpäls

Grattis älskade mossan och oscar, det e ni verkligen värda efter allt slit. Hoppas att folk blir som tokiga i den snygga orre och vill avla på honom:) kram i massor.

2009-01-07 @ 15:54:26
Postat av: pamela

LILLPÄLS:Jodu,dom bara smattrade in,fattade inte att det var han som vann.Annat än på hästrosett-tiden då var det en i teget om man hade tur.

KATTIS: Ja han är kungen,utan tvekan.

ÅSA:Rosetter är dagens grej,ju.Fina färger tyckte oskar och jag.

MELLANPÄLS:TACK,min Bästa madde,Jag tycker verkligen detta är hur kul som helst,undras när jag landar igen.

Tack alla ni snälla,gulliga.

2009-01-07 @ 19:14:59
Postat av: ullpäls

men sicken en! han klär i rosetter som ingen annan jag sett!



gRatTis som tüsan Pamspäls!! ni är grymt duktiga verkligen!!!



ps. jag kan varken hundar eller utställningar men jag förstår att det ligger massa massa jobb bakom så jag är både glad och imponerad över er bedrift. bästaste vovven! och bästaste matten!

2009-01-08 @ 00:42:49
Postat av: pamspäls

ULLPÄLS:Du kan ju visst nåt ,du såg ju att det var en hund!Tack ullpäls,ja jag ville också fått rosetter att hänga i håret,skulle varit niseli.

2009-01-08 @ 23:02:07
Postat av: ullpäls

haha! jo, så långt sträcker sig kunnandet. jag kan skilja hundar från kossor. men så mycket mer är det inte... ;)

2009-01-12 @ 02:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0