VAD TRÖTT JAG BLIR!

SABLA GAMLA DATOR!Så här seg som den är nu har den aldrig varit förut,jag skulle kunna hinna gå runt Mysten innan den kommer dit JAG vill.Det går så in inorden långsamt allting som har med datorn att göra,och så låter den som en dämpad kulspruta.
Ska ändå försöka få in ett ord här!
Några bilder blir det nog inte tal om,då det tar skitlång tid att ladda ner till bloggen.
JA;NISSE....Jag ska köpa ny dator men inte innan jag har råd till det.OCH det kan dröja,då min lön gärna går till annat av nöden tvunget.
Igår var jag och mina två yngsta barn vid Älvasjön och kollade svärson och Håkan när dom fiskade ,vi barna och jag och Oskar gick runt sjön ,sen grillade vi i ishavskalla vindar,men ett sanslöst vackert väder var det onekligen,solen sken och om det inte blåst kallt så  skulle man kunnat tro att det var nära till våren.
Jag har klarat av veckans första arbetsdag och på spisen står det kokt kött med pepparotssås+morötter.Inte helt fel enligt mig,men Håkan som inte gillar pepparot kan kanske har en annan åsikt.Jag är en sån som tycker om all mat ,eftersom jag har försökt att smaka p´å allt som kommit i min väg genom åren,och jag är oerhört tacksam för att fått genom mamma lära mig uppskatta olika smaker på mat,det har jag överfört på mina barn vilket resulterat i att dom fått ett brett spektrum att välja mellan när det gäller mat.Jag tycker att det är ytterst viktigt att man kan smaka och lära sig gilla mat man kanske inte tror att man gillar,genom det får man så mycket att välja mellan OCH man behöver aldrig framstå som bortskämd och okultiverad av omvärden bara för att man ogillar nåt i matväg.DET ÄT VUXET ATT ÅTMINSONDE SMAKA PÅ VAD SOM BJUDS,annars skulle jag vilja säga att man är oförskämd mot värdinnan eller värden.SÅ om ni förstår mig rätt så tycker jag väldigt illa om människor som säger att "det gillar inte jag" om allt som dom inte vet vad det är.FÖR TUSAN LÄR ERA BARN ÄTA ALLT;sen finns det nog något som inte tycker om ,men huvudsaken att man smakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0