Åkulla och inkörning av oskar.(eller hämnden är ljuv julia)

Jag är orolig för att en vacker dag vid frukosten kommer det att sitta en ABBORRE mittimot,Håkan umgås för tillfället mer med dessa fiskar än med mig.Men jag är en självständig kvinna som klarar mig själv och i dag åkte jag,Oskar,Lillpäls och Meja till Åkulla för att åka pulka.Lillpälsen handlade ett gäng olika pulkor eller fat kan man säga,och det var livsfarligt att kasta sig handlöst ner för backen,tydligast blev den farligheten när lilpäls åkte i ett gupp och fick så ont i sittbenet så att pulkåkningen var över dessutom så var Mejas ben trötta då med.Jag tyckte det skulle vara kul att sätta för Oskar framför mejas pulka så att han kunde dra henne i snön och jag blev riktigt stolt och impad av hans lugn och på vilket stort allvar han tog sig an den viktiga uppgiften.Det gick som en dans och meja var glad för att slippa gå.Skitkul!!!Vi åt där också ,jag och julia ville ha räkmackor och meja tog sig en våffla med sylt och grädde(kanske inte den lunch mamma Sofie skulle valt,men nu var det vi som bestämde.Till det fick hon varm Oboy.
När vi kom hem så gick vi en sväng i skogen jag och oskar,det var ju så fint ute och vi ville inte gå in riktigt än.
Hoppas ditt sittben rättat till sig lillpälsen,så du kan sitta på skolbänken i morron.munnen full och ännu sittbenet intakt.mormor och meja 22 feb.09handpillade räkor är mumsigtlillpälsen är feg,men sen bar det av.MejasötnosenHär är oskar nyss inkörd,tog väl sisådär 3 minuter sen var det klart.Han drog som det anstår en riktig dragare och tyckte det var väldigt viktigt.stolt som en tupp.svarta hingsten...släng dig i väggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0