jävligt irriterad och har ont.

Efter ännu en sömnlös ntt pga magen så MÅSTE jag skriva av mig min besvikelse på min arbetsledare......För NU är JAG jävligt irriterad på attityden hos henne........
Jag har jobbat på detta företag i ca 6 år,men i två omgångar.Den första omgången tillhörde jagatensand men denna gång heter företaget Coor.Anledningen till att jag slutade förra gången vMAGENm helt sa upp sig från mig och allt normalt uppförande,jag rasade ihop både kroppsligt och själsligt när inget ABSOLUT inget fungerade i mitt liv.Stress,stress och åter stress gjorde tillsist att jag blev sjukskriven i två år med en mage som många gånger sakta men säkert höll på att ta min livskvalitet ifrån mig.
Efter otaliga och otäcka undersökningar kom dom fram till diagnosen IBS.Och med den diagnosen lever jag idag och jag hade säkert INTE varit bättre idag om jag inte SJÄLV ...UTAN läkarhjälp lagt om min kost till GI.
Den förändringen som denna kostomläggning gav var snudd på ett mirakel för mig.Jag hade innan dess provat allt typ sömntabletter,avslappnande medel,stabiliceringsmedel...you name it....ALLT en försökskanin kan råka ut för.
Så när jag helt mirakulöst blev BRA!!!!!! på en månads GI-kost så blev hela min värld helt ny igen.
Idag har jag små återfall när magen INTE vill vara glad och lycklig.
DET allra viktigaste för min mage och mig är att ha regelbundna måltider av nämnda kost ALLTSÅ måste jag ju ha tillgång till micro på jobbet ........MEN vi har inte ens en lokal att äta vår mat i ,inte ens ett bord att sitta vid utan det förväntas av oss att vi äter på väg till nästa jobb eller om vi är hemma och städar i ågons hem att vi lånar deras micro i smyg nästan.MIN MAGE mår inte bra av det här!!!!!! 
När jag åter blev anställd av detta företag så var ju min arbetsledare MYCKET väl medveten om mitt magproblem då hon själv satt med på mötena med min läkare och försäkringskassan förra gången jag jobbade där.ÄNDÅ blev jag ju fast anställd igen.....MEN NU TILL MIN IRRITATION.....Jag har under året som gått varit hemma ca 8 dagar pga magen och det har verkligen inte gått att gå till jobbet när jag knappt kan stå rak eller är helt död efter en sömnlös ond natt...jag stannar ALDRIG hemma för mindre än det,många,många dar så går jag och plågar mig igenom dagen för att rasa ihop när jag kommer hem och INGEN tackar mig för den uppoffringen.....Jag kräver inte det heller .....MEN DET SKA INTE VARA SÅ ATT MAN KNAPPT VÅGAR RINGA FÖR ATT SÄGA ATT MAN INTE ORKAR,DOM FÅ DAGAR DET INTE ALLS ÄR MÖJLIGT ATT ARBETA ALLS !!!!!
Japp nu har jag fått skriva av mig lite och det känns lite bättre .
Jag har inatt inte sovit mycket alls utan vandrat varvat med att försöka sova runt i huset och måttriktigt illa och orkar inte gå till jobbet en sån dag efter en sån natt!
Attityden när jag då ringer eller messar om mitt tillstånd är UNDER all kritik och när magen repat sig och jag är på jobbet igen så ska jag ta den FIGHTEN med henne.TRO INGET ANNAT,för jag har aldrig dolt mitt magproblem eller detta företag är MYCKET VÄL MEDVETNA OM MITT HANDIKAPP,för det är det ett handikapp.............
Vi skiter i hur DU mår ,bara du jobbar...................= ATTYTYDSPROBLEM....


Kommentarer
Postat av: Åsa

Att det ska vara så svårt att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Chefer skickas ju runt på en massa kurser, vad får de lära sig där egentligen. Det är väl effektivitetsteorier förstås när de istället borde få lära sig empati och medmänsklighet. Ta hand om dig!!

2009-12-04 @ 08:12:48
Postat av: Maddah

Vet inte vilket fack du tillhör nu men arbetsmiljölagen så har man rätt till en plasts där man kan äta och tillreda sin mat mär man arbetar.



Bli inte för arg nu, inte kul att gå arbetslös det vet du.

Kram och krya på dig

2009-12-04 @ 09:09:04
Postat av: pamela

Åsa :Tack ,Dig skulle JAG velat ha som chef,eller jag önskar att chefer var som du ,resonerade som du,det är inte så mycket med dom som ÄR chefer.

Maddah: Mamsens lilla gumma,VARFÖR tror du jag skulle bli ARG och ORESONLIG???????? Jag har tagit upp det med Gittan,vi har rett ut det så det är ingen fara längre att jag skulle lacka ur totalt.Gittan är ju faktiskt väldigt bra för det mesta,hon hade en dålig dag helt enkelt.

2009-12-04 @ 13:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0