Helgen över.

Lördagen tillbringade jag med maria och ingrid och våra hundar ute i Grimetons skogar ,fantastiskt fint väder urtrevligt sällskap och duktiga hundar som jobbade som tusan fast det var så varmt. Var hemma vid halvfyra-tiden .Håkan var redan hemma från jobbet och satt i trädgården och drack en välförtjänt öl.Vi fikade och sen grillades det och vi gick upp till "kvarten" för att där ta oss en stänkare till sommarkvällens tysta sköna svalhet.Oskar gick helt bananas,HOPPADE snabb som en grävling rakt ut i från fönstret ....rätt ut i fårhagen...och där blev det en tokiger dans....tackorna for runt med oskar hängandes i ullen eller bara rusande runt,runt runt.....FAN jag blev tokig på honom och håkan stod bara och skrattade......hur lätt är det att fånga honom då?Till sist fick jag iallafall tag i en tacka och fick håkan att hålla henne i hornen ,fick tag i en björkslana och röt till oskar .....LIGG......han la sig och jag fick släpat ut honom ur hagen in i kvarten och stängt fönster och dörrar.SOM han flåsade....trodde nästan han helt knäckt sig fradgan stod runt trynet på honom...blod rann på tungan och han flåsade helt idiotiskt mycket ....i ca en timma höll han på.MEN HAN SÅG JU SÅ GLAD UT  OCH SÅ ROLIGT HAN SÅG UT ATT HA...Sa håkan som visst också  hade roligt när jag for helt vild omkring ,helt genomsvett i timmar efteråt.


När jag vaknade i morse så häxade magen igen.skulle varit på idrottsplatsen vid tio för info om sm-et,men det fick vara idag.
Senare under dagen så kändes det ok igen och svampskogarna fick besök av oss igen,se ovan vad som hittades idag.
Som vi vandrade och så skönt det var     MEN svettigt! KVAVT som tusingen ,så svetten forsade fram ÖVERALLT!
Körde förbi ett gult hus med två gröna audi i ullared ,undras vem som bor där?Kände igen en europapaketutrustad bil utanför.Föråt ,kunde inte låta bli.Dumma mig jultis!
Jävla måndag i morgon igen,men sen är det tisdag och på onsdag är jag ledig och skall sammanstråla med underbara boxerfolket i Kinna.....längtar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0